Portal Nauczycieli Przedszkola wykorzystuje pliki cookies - dowiedz siê wiêcej ...

Zasobnik
* Ankiety, kwestionariusze
* Awans zawodowy
* Dekoracje
* Diagnoza
* Dla dyrektorów
* Do pracy z dzieæmi
* Inscenizacje
* Inne
* Karty pracy
* Obserwacje
* Oligofrenopedagogika
* Origami
* Plany pracy
* Praca indywidualna
* Prezentacje
* Programy
* Publikacje
* Scenariusze
* Scenariusze uroczysto¶ci
* Sprawozdania
* Wiosenne
* Letnie
* Jesienne
* Zimowe
* Wielkanocne
* Bo¿onarodzeniowe
* Pasowanie na przedszkolaka
* Pasowanie na starszaka
* Dzieñ mamy i taty
* Dzieñ babci i dziadka
* Po¿egnanie przedszkola
* Inne
* Rozporz±dzenie
* Etapy
* Powo³anie zespo³u
* Dla rodziców
* KIP-szablon
* IPET-szablon
* IPET 1
* IPET 2
* IPET 3
* IPET 4
* IPET 5
* IPET 6
* IPET 7
* IPET 8
* IPET 9
* Inwentarz osobowo¶ci
* Dysleksja
* Arkusz obserwacji zachowañ dziecka
* Karta badania
* Badanie lateralizacji
* Aktywno¶æ intelektualna
* Scenariusz 1
* Scenariusz - 5l
* Scenariusz 3
* Scenariusz - 4l
* Upominki
* "Wielka gra"
* Scenariusz 3-4l
* Dla babci i dziadka - ¿³obkowe
* Dla babci i dziadka - ¿³obkowe
* Dla babci i dziadka - ¿³obkowe
* Dla babci i dziadka - ¿³obkowe
* Zaproszenia 1
* Zaproszenia 2
* Zaproszenia 3
* Zaproszenia 4
* Kalendarz
* Opowiadanie - "Babcia..."
* Gdyby babcia mia³a w±sy
* Scenariusz 6
* Scenariusz 7
* Scenariusz - 4l
* Dzieñ Babci i Dziadka
* Dla babci i dziadka
* Prezenty dla babci i dziadka
* Prezenty dla babci i dziadka
* Dzieñ babci i dziadka
* Choinka 1
* Choinka 2
* Ogólnie
* Arkusz obserwacji zachowañ
* Scenariusz rozmowy
* Zabawy rozwijaj±ce emocjonalno¶æ
* Zabawy I
* Zabawy II
* Zabawy III
* Zabawy IV
* Scenariusze
* Balowe konkursy
* Festynowe konkursy
* Andrzejkowe wró¿by
* Propozycje ¶wi±teczne
* ¶wi±teczny nastrój
* ¶piewaj±ca choinka
* Choinka od ...
* Choinka
* ¶wi±teczna choinka
* Choinka
* Kartki ¶wi±teczne
* Jase³ka dla 3-4 latków
* Ba¶ñ o narodzinach
* Jase³ka dla 3-4 latków
* Przedstawienie Jase³kowe
* Tradycje i obrazki
* Jase³ka po ¶l±sku
* Dekoracje jesienne
* Dekoracje zimowe
* Dekoracje wielkanocne
* Kartki wielkanocne
* Dekoracje letnie
* Dekoracje inne
* Dekoracje z konkursu jesiennego
* Dekoracje ró¿ne
* ¶wiêto rodziny
* Upominki I
* Czar dla mamy
* Dobra to chatka...
* Zaproszenie I
* Zaproszenie II
* Zaproszenie III
* Zaproszenie IV
* Dzieñ Mamy i Taty
* Festyn dla rodziców
* Calineczka
* Dzieñ Mamy i Taty
* Moja rodzina
* Dzieñ Mamy i Taty
* Rodzina wspólnot± dialogu
* Mamo i Tato
* Dzieñ Mamy i Taty
* Moja rodzina
* Spotkanie z rodzicami
* Kwiaty dla Mamy
* Kwiaty na pude³ko
* Dzieñ Matki
* Dzieñ rodziny
* Dzieñ Mamy i Taty
* Dzieñ mamy i taty
* Teatrzyk dla Mamy i Taty
* Upominki II
* Upominki III
* Pomys³y na upominki
* Koszyczek 1
* Koszyczek 2
* Karty pracy
* Okienne dekoracje
* Do dekoracji
* Gazetka wielkanocna 1
* Gazetka wielkanocna 2
* Dekoracje okienne 1
* Dekoracje okienne 2
* Dekoracje okienne 3
* Dekoracje okienne 4
* Przedstawienie wielkanocne
* Koszyczki ró¿ne
* Koszyk i szablon
* Wieziemy tu kogucika
* Dekoracje
* Wiadomo¶ci ogólne
* Karty pracy
* Moje pomoce
* Plany pracy
* Karty pracy 3 - 4 l
* Moje wiersze
* Moje ksi±¿ki
* Scenariusze z nnj
* Moja publikacja
* Adaptacyjne
* Ro¿ne
* Paluszkowe
* Relaksuj±ce
* Stymuluj±ce twórcz± aktywno¶æ matematyczn±
* Stymuluj±ce twórcz± aktywno¶æ matematyczn± II
* Tradycyjne
* Matematyczne
* Tradycyjne II
* Rozwijaj±ce inteligencjê emocjonaln±
* Nades³ane I
* Nades³ane II
* Nades³ane III
* Nades³ane IV
* K±cik plastyczny
* Techniki plastyczne
* Prace plastyczne
* Origami
* Kiermasze ¶wi±teczne
* Dekoracje ¶wi±teczne
* Upominki I
* Upominki II
* Upominki III
* Prace jesienne
* Prace ¶wi±teczno-zimowe
* Kó³ko plastyczne
* Scenariusze
* K±cik muzyczny
* Formy dzia³alno¶ci muzycznej
* Metoda Orffa
* Metoda Batii Strauss
* Niekonwencjonalne instrumenty muzyczne
* Aktywne s³uchanie muzyki wg Marii T.
* Scenariusze
* K±cik matematyczny
* Zabawy stymuluj±ce twórcz± aktywno¶æ matematyczn± I
* Zabawy stymuluj±ce twórcz± aktywno¶æ matematyczn± II
* Zabawy matematyczne
* Scenariusze matematyczne
* Hiszpañski bez tajemnic
* Jêzyk angielski
* Ogólnie
* Zdjêcia z k±cika
* Karty pracy
* Propozycje zabaw
* Korespondencja
* Scenariusze
* K±cik teatralny
* Kabaret na jednej nodze
* Kopciuszek
* Królewna ¶nie¿ka
* Zwierzêta poci±gowe
* Ja¶ i Ma³gosia
* Duch Bolibrzuch
* Duch Lekkoduch
* Ada¶ i Ewa
* Rezerwat ¶ledzi
* K±cik przyrody
* Ekologia
* Scenariusze ekologiczne
* Zabawy badawcze
* Scenariusze przyrodnicze
* Inne pomys³y
* Ogólnie
* Zdjêcia z k±cika
* Propozycje zabaw
* Scenariusze zajêæ
* Metody æwiczeñ
* Metoda Kniesow
* Metoda R. Labana
* Metoda W. Sherborne
* Scenariusze
* Zadania dla 3 latków
* Zadania dla 4 latków
* Zadania dla 5 latków
* Zadania dla 6 latków
* Ogólnie
* Muzykoterapia
* Planowanie roczne
* Informacje ogólne
* Æwiczenia
* Zabawy zimowe
* K±cik logopedyczny
* Æwiczenia ortofoniczne
* Piosenki ortofoniczne
* Gimnastyka buzi i jêzyka
* Wspomaganie rozwoju mowy dziecka
* Surdologopedia-konspekt
* Logopedyczne co nieco
* Test badaj±cy wymowê
* Oligofrenopedagogika I cz.
* Oligofrenopedagogika II cz.
* Oligofrenopedagogika III cz.
* Oligofrenologopedia
* Surdopedagogika
* Pojêcia ogólne
* Upo¶ledzenie umys³owe
* Metoda Felicji Affolter
* Metoda Finger Painting
* Logorytmika
* Autyzm
* Zespó³ Aspergera
* Gabinet - zdjêcia
* Planowanie pracy
* Konspekt zajêcia 1
* Konspekt zajêcia 2
* Konspekt zajêcia 3
* Moje pomoce
* Zabawy relaksujuce
* Sprawni i zdrowi ...
* Stymulacja polisensoryczna * Migaj±ce przedszkolaki
* Kinezjologia edukacyjna
* Metody nauki czytania
* Zagadki
* Scenariusze
* Diagnoza
* WDN
* Rebusy
* Wyliczanki
* Æwiczenia graficzne
* O wspó³pracy
* Kwestionariusz 1
* Ankieta 1
* Ankieta 2
* Kwestionariusz 2
* Prezentacja
* Podstawa programowa
* Plany pracy
* Program 1
* Program 2
* Program 3
* Europa w oczach...cz I
* Europa w oczach...cz II
* Europa w oczach...cz III
* Z myszk±...cz I
* Z myszk±...cz II
* S³ucham, mówiê...cz. I
* S³ucham, mówiê...cz. II
* S³ucham, mówiê...III
* Program wspó³pracy...cz. I
* Program wspó³pracy...cz. II
* Dobro i z³o cz I
* Dobro i z³o cz. II
* Dobro i z³o cz. III
* ¯yj w zgodzie...cz I
* ¯yj w zgodzie...cz II
* ¯yj w zgodzie...cz III
* ¯yj w zgodzie...cz IV
* ¯yj w zgodzie...cz V
* ¯yj w zgodzie...cz VI
* Wychowanie zdrowotne cz I
* Wychowanie zdrowotne cz II
* Wiosenne
* Jesienne
* Zimowe
* Letnie
* Ró¿ne
* Ró¿ne II
* Nades³ane przez @dipsi
* Nades³ane przez @ahawa
* Nades³ane przez @ASIOCZEK
* Nades³ane przez u¿ytkowników
* Wiadomo¶ci ogólne
* Sprawozdanie 1
* Sprawozdanie 2
* Sprawozdanie 3
* Diagnoza nauczyciela
* Program naprawczy
* Sprawozdanie
* Turniej wiedzy
* Prezentacja PPS
* Komentarz
* W skrócie
* Pasowanie na przedszkolaka
* Andrzejki
* Urodziny Kubusia
* Pasowanie na starszaka
* Dzieñ niepodleg³o¶ci
* Pasowanie na przedszkolaka
* Po¿egnanie 5 latków
* Pasowanie
* Po¿egnanie przedszkola
* Po¿egnanie zerówki
* Zakoñczenie roku szkolnego
* Po¿egnanie przedszkola
* Dzieñ nauczyciela
* Po¿egnanie 6 latków
* Dzieñ teatru w przedszkolu
* Dzieñ kobiet
* Zakoñczenie przedszkola
* Ogólnie
* Bajka psychoedukacyjna
* Bajka relaksacyjna
* Bajka terapeutyczna
* Bajka psychoterapeutyczna
* Poznajemy Grecjê
* Zabawy cz I
* Zabawy cz II
* Plan na II - Maluszki
* Plan na II - Starszaki
* Plan na III - Maluszki
* Plan na III - Starszaki
* Plan na IV - Maluszki
* Plan na IV - Starszaki
* Plan na V - Maluszki
* Plan na V - Starszaki
* Prace dzieci
* Plan na VI - Maluszki
* Plan na VI - Starszaki
* Plan na IX - Maluszki
* Plan na IX - Starszaki
* Plan na X - Maluszki
* Plan na X - Starszaki
* Plan na XI - Maluszki
* Plan na XI - Starszaki
* Plan na XII - Starszaki
* Plan na XII - Maluszki
* Plan na I - Starszaki
* Plan na I - Maluszki
* Plan na I
* Plan na II
* Plan na III
* Plan na IV
* Plan na V
* Plan na VI
* Plan na VII
* Plan na XI
* Plan na XII
* Po¿ar w Plastelinkowie
* O królu Tomku i smoku Janku
* Wakacyjna przygoda Plastelinka

Wiadomo¶ci ogólne o metodzie
NATURALNA NAUKA JÊZYKA

Naturalna nauka jêzyka to nowozelandzka metoda nauki czytania, komunikowania siê i pisania. Twórc± metody jest Brian Cutting.
Celem metody jest wyrabianie motywacji do komunikowania siê , czytania i kre¶lenia symboli graficznych w oparciu o ksi±¿eczki z serii S³oneczna Biblioteka w trakcie ró¿nego rodzaju aktywno¶ci dziecka.
S³oneczna Biblioteka to 40 ksi±¿eczek podzielonych na cztery grupy, wed³ug stopnia trudno¶ci. Nauczyciel zaczyna pracê z pierwsz± grup±, a koñczy z ostatni± grup±. Ksi±¿eczki s± równie¿ zró¿nicowane tematycznie.

Praca z ksi±¿eczkami to:
- indywidualne podej¶cie do ka¿dego dziecka,
- stopniowanie trudno¶ci,
- integracja tre¶ci programowych.
W pracy z ksi±¿eczkami ze S³onecznej Biblioteki czytanie rozpoczynamy od ca³ego tekstu, nastêpnie przechodzimy do zdania , pó¼niej z kolei do wyrazu, sylaby i na koniec dzieci poznaj± litery i g³oski. Ca³a nauka czytania w tej metodzie opiera siê na znajomo¶ci psychologii dziecka, a w zasadzie na procesie spostrzegania, poniewa¿ dziecko spostrzega ca³o¶ciowo, a dopiero pó¼niej dokonuje procesu analizy. Dzieci na pocz±tku czytaj± na pamiêæ, ale w³a¶nie to motywuje je do podejmowania dalszych dzia³añ zwi±zanych z czytaniem.
Praca z ksi±¿kami ze S³onecznej Biblioteki to komunikowanie siê - dialog, rozmowa.
W pracy powy¿sz± metod± jest to tzw. "kr±g dyskusyjny" - dzieci i nauczyciel siedz± dooko³a i rozmawiaj± na dany temat - temat wynikaj±cy z zagadnieñ tygodnia. Nauczycielka zadaje pytanie zwi±zane z tematem kompleksowym, a dzieci dziel± siê swoj± wiedz± i do¶wiadczeniami. Kto¶ móg³by spytaæ-dlaczego rozmowa w kole? Otó¿ dlatego i¿ w tej rozmowie jest relacja dziecko - dziecko - nauczyciel lub nauczyciel-dziecko - dziecko - dziecko, a wiêc dzieci ucz± siê s³uchaæ siebie nawzajem, ustosunkowuj± siê do wypowiedzi kolegi, kole¿anki. Ponadto ucz± siê s³uchaæ i wypowiadaæ. Pokonuj± w³asn± nie¶mia³o¶æ.
Podczas takiej rozmowy dzieci ucz± siê:
- wypowiadaæ pe³nym zdaniem,
- wyra¿aæ swoje emocje,
- dostrzegaæ inne dzieci w grupie,
- dostrzegaæ problemy innych dzieci w grupie,
- kultury s³owa,
- kontrolowaæ swoje wypowiedzi,
- bogac± swoje s³ownictwo,
- wspó³¿ycia w grupie...
Oprócz codziennego krêgu dyskusyjnego jest tak¿e codzienne czytanie ksi±¿ki ze S³onecznej Biblioteki. Tym czytaniem nie nale¿y zanudzaæ dzieci, a wiêc czytanie powinno je ciekawiæ i zachêcaæ do samodzielnego dalszego siêgania po ksi±¿eczkê.
W pracy z ksi±¿eczkami ze S³onecznej Biblioteki nale¿y pamiêtaæ ¿e dzieci musz± czytaæ:
- codziennie,
- z nauczycielk±,
- dla nauczycielki,
- dla innych dzieci,
- w parach...
Do czytania nauczyciel powinien zaopatrzyæ siê, ewentualnie wykonaæ samodzielnie du¿e ksi±¿ki. Poniewa¿ w³a¶nie tych ksi±¿ek u¿ywa siê do czytania z ca³± grup±. Du¿a ksi±¿ka musi mieæ format A4.
Ponadto mo¿na tworzyæ:
- ksi±¿ki wspólnie z dzieæmi,
- albumy,
- karty poetyckie,
- ksi±¿ki w³asnego autorstwa,
- inne pomoce s³u¿±ce do czytania, a wykonane wspólnie z dzieæmi.
Z nauk± czytania nierozerwalnie zwi±zana jest nauka pisania.
Uzasadnienie tego faktu jest nastêpuj±ce:
1. Dzieci ucz± siê rozpoznawania liter i od razu kre¶l± odpowiedni± literê.
2. Dzieci szybciej zapamiêtaj± wprowadzana literê.
3. Podczas wprowadzania nowej litery i pisania jej dzieci widz± (pracuje wzrok), s³ysz± (pracuje s³uch) oraz pisz± (pracuje rêka). Mo¿e tak¿e pracowaæ dotyk (litera wypuk³a, wklês³a, kasza manna...) Poznanie wielozmys³owe.
Pierwszym etapem pisania jest ograniczenie p³aszczyzny z góry i z do³u _______ . Pisanie rozpoczynamy od imienia dziecka. W 5-latkach powinno to byæ to byæ pisanie po ¶ladzie. Nastêpnie przechodzimy do pisania z wyrazem (imieniem) u³o¿onym nad liniatur±, w której dziecko pisze wyraz. Ca³y czas nad pisaniem czuwa nauczyciel. Kolejny etap to pisanie samodzielne - prostych wyrazów i w koñcu ca³ych zdañ. Dzieci ucz± siê pisaæ wtedy, gdy pisz± samodzielnie i wówczas, gdy pisze nauczycielka. Litery na pocz±tku piszemy oddzielnie, natomiast dwuznaki razem, u³atwia to dzieciom zrozumienie istoty litery i g³oski oraz analizy syntezy wyrazów. Nauczycielka czuwa nad ca³± nauk± pisania, a pierwszego pokazu ³±czenia liter dokonuje na oczach dziecka.
Praca w oparciu o ksi±¿eczki z serii S³oneczna Biblioteka odbywa siê w k±cikach edukacyjnych:
1. K±cik pisania: liniatura - ró¿ne wielko¶ci, wzory liter, karty alfabetyczne - ró¿ne rodzaje, mazaki, sztaluga, tabliczki do pisania, tablice sucho - ¶cieralne;

2. K±cik czytania: ma³e i du¿e ksi±¿ki ze S³onecznej Biblioteki, ksi±¿ki wykonane wspólnie z dzieæmi, albumy, listy od dzieci z innych przedszkoli, pude³ka - niespodzianki, pude³ka skarbów, zagadki, segregatory z ksi±¿eczkami dzieci, zestaw s³ownikowo - obrazkowy, puzzle z imionami;

3. K±cik alfabetyczny: ró¿ne alfabety np.: magnetyczny, na przylepiec, z klocków, rebusy, suwaki literowe, wzory napisów, koperty z imieniem i nazwiskiem, alfabet ¶cienny,trójstopniowa lekcja s³owna;

4. K±cik matematyczny: cyfry, znaki figury geometryczne, obrazki do klasyfikacji, "Praczka" (klamerki i cyfry), kostki do gry, centymetr do mierzenia, klocki Dienesa, karty matematyczne, suwaki matematyczne;

5. K±cik badawczy: mikroskop, lupy, materia³ badawczy, p³ytki szklane do badañ, ksi±¿ki o tematyce przyrodniczej;
6. K±cik plastyczny: kartki, plastelina, farby, o³ówki, kolorowani, wycinanki, bibu³a, gazety, pêdzle, no¿yczki;
7. K±cik teatralny: pacynki, kukie³ki, maski, stroje do przebierania, czapki, kapelusze, bluzki, peleryny, krawaty&;

8. K±cik gimnastyczny: materace, woreczki, kr±¿ki, szarfy, kó³ka do hula hop…
9. K±cik z komputerem lub maszyn± do pisania: kartki, wzory pisma, edukacyjne programy komputerowe dla dzieci…

Do k±cików edukacyjnych tworzymy karty pracy – jest to karta z zadaniem do wykonania przez dzieci.
Karta pracy to pomoc dydaktyczna:
- przygotowana dla dzieci o zró¿nicowanych poziomach edukacji,
- skonstruowana dla kilku k±cików edukacyjnych,
- spe³niaj±ca warunek indywidualizacji.
Karty pracy to materia³ dydaktyczny, który opracowuje nauczycielka w oparciu o ksi±¿eczkê ze S³onecznej Biblioteki i temat tygodnia. Nauczycielka tworzy je do k±cików edukacyjnych pamiêtaj±c o stopniowaniu trudno¶ci i indywidualnym podej¶ciu do ka¿dego dziecka. W¶ród kart pracy mo¿emy wyró¿niæ: przeprowadzki liter, szyfry matematyczne, szyfry obrazkowe, labirynty literowe, cyfrowe, wykre¶lanki liter i inne. Wype³niona przez dziecko karta pracy jest dla nauczycielki materia³em diagnostycznym na podstawie którego, nauczycielka dokonuje "oceny" umiejêtno¶ci dziecka oraz planuje dalsz± pracê z dzieckiem.
Nauczyciel pracuj±cy t± metod± zyskuje tak¿e wiele korzy¶ci: Przede wszystkim:
- dowiaduje siê jakie dzieci ma w grupie,
- dzieci informuj± go o swoich problemach,
- mo¿e poprawiaæ wady wymowy dzieci,
- wzbogaca s³ownictwo dzieci,
- wzbudza zaufanie w¶ród dzieci,
- uczy dzieci wyra¿ania swoich my¶li,
- wprowadza odpowiedni nastrój na zajêciach (radosny lub smutny),
- uczy dzieci cierpliwo¶ci, umiejêtno¶ci oczekiwania na swoj± kolej...


Komentarze
#1 | dana40 dnia November 07 2006 13:52:05
Podoba mi siê ta metoda. my¶lê, ¿e dobrze by by³o zrobiæ jaki¶ kurs, by móc j± wprowadziæ, no i zachêcic kolezanki Grin
Acha, w punkcie 4 - k±cik matematyczny nie otwiera mi sie zdjêcie (pusty kwadrat z krzy¿ykiem) Musze poszperaæw internecie o twórcy tej metody, choæ tutaj bardzo fajnie opisa³as wszystko Marzenko! Czy zestaw tych 40 ksi±¿eczek zakupuje przedszkole? i jaki jest koszt takiego zestawu? Pozdrawiam!
#2 | Marzena dnia November 07 2006 17:55:34
Ksi±¿ek ju¿ raczej nie dostaniesz, ja mam unikaty. Kiedy¶ kupowali je rodzice. Nie wiem czy nab polskich stronach znajdziesz co¶ na temat Brian-a Cutting. Ja zg³êbi³am tê metodê do "cna" Smile . Je¶li masz jeszcze pytania, to pytaj. Choæ panie Czerwiñska i Naro¿nik autorki podrêcznika rozpoczê³y pracê nnj to nie wiem czy pracuj± nadal, a ja jestem jej wierna. Smile
#3 | Marzena dnia November 07 2006 17:56:43
Zdjêcia z k±cika matematycznego brakuje, muszê to naprawiæ.
#4 | dabrowka dnia November 26 2006 23:39:00
chêtnie bym sie skusi³a na wprowadzenie tej metody na swoim gruncie tylko nie wiem czy dam radê z tymi ksi±¿kami Jak je samemu stworzyæ i powiedz mi proszê w jakim wieku dzieci gotowe sa do pracy t± metod± Ja pracowa³am metoda I.Majchrzak Wprowadzenie dziecka w ¶wiat pisma Te¿ uwa¿am ¿e jest niez³a Smile
#5 | Marzena dnia February 01 2007 08:40:59
Zaczynasz od 3 latków, ale pracowa³am równie¿ z 5 i z 6 latkami bez wcze¶niejszego wprowadzania etj metody. jestem weterank± Smile Wszak to ju¿ 10 lat praktyki.
#6 | Amelia123 dnia April 09 2007 10:33:37
hej! z moich wiadomo¶ci-sprawdzonych-wynika, ¿e twórc± naturalnej nauki jêzyka jest Wandy Pye, a nie podany powy¿ej Brian Cutting
#7 | Marzena dnia April 09 2007 21:32:41
To jest grupa Wandy Pye. Natomiast same ksi±¿ki tworzy³ Brian Cutting. Mia³am kontakt mailowy z Wandy Pye (mia³am kilka pytañ odno¶nie metody) i w³a¶nie od niej dosta³am maila do Briana Cutting, jako osoby najbardziej zaanga¿owanej w ca³o¶æ.
#8 | analoczek dnia November 11 2007 20:26:37
Zg³êbiam i zg³êbiam te stronê i coraz bardziej jestem zaciekawiona t± metoda, ale zupe³nie nie wiem jak maj± wygl±daæ te ksi±¿ki. W planach pracy zamieszczonych na stornie jest punkt: czytanie ksi±¿ki.... Czy mog³aby¶ np zamie¶ciæ na stronie któr±¶ z nich?
#9 | Marzena dnia November 11 2007 23:21:46
Wygl±d ksi±¿ki znajdziesz w linku Moje pomoce. Nie mo¿liwo¶ci zeskanowania ksi±¿ki, poniewa¿ ma format A-3, a nie mam takiego skanera. Mogê zrobiæ zdjêcia ka¿dej kartce i na stronê "wrzuciæ" zdjêcia.
#10 | elqu dnia April 17 2008 10:33:52
Ciekawa metoda. Lecz jak ni± pracowaæ, skoro piszesz, ¿e ksi±¿eczek ju¿ nie ma na rynku. Czy mo¿na je zrobiæ samemu? Ale gdzie zobaczyæ wzór. Czy s± organizowane kursy? Ci±gle grzebiê w teoriach ró¿nych metod i nie wiem, któr± wybraæ. Roc³awskiego czy tê?

Dodaj komentarz
Zaloguj siê, aby móc dodaæ komentarz.

Logowanie
Nazwa u¿ytkownika

Has³o



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj siê

Nie mo¿esz siê zalogowaæ?
Popro¶ o nowe has³o

Prawo

Ksiêgarenka
Ksi±¿ki pedagogiczne
Czasopisma pedagogiczne

Relaks
* Strona 1

Aktualnie online
» Go¶ci online: 3

» U¿ytkowników online: 0

» £±cznie u¿ytkowników: 59,730
» Najnowszy u¿ytkownik: BarbaraKotek

  81,196,921 Unikalnych wizyt