MARZEC - Grupa I - "Maluszki"
1. Zabawy umuzykalniające:
A.ćwiczenia rytmiczne
-Dostosowanie ruchu do słyszanego akompaniamentu - muzyka "do biegania" , "do maszerowania" , "do podskakiwania"
-Wystukiwanie rytmu pałeczkami.
-Klaskanie w ręce, w kolana, pukanie palcem o podłogę.
-Głośne i ciche klaskanie, głośne i ciche tupanie nogami
B.ćwiczenia słuchowe
- jaki to instrument? -ćwiczenie słuchowe
-próby rozpoznania melodii znanych piosenek
-próby odróżniania przez dzieci dźwięku instrumentów muzycznych: bębenka, kołatki, trójkąta
-rozróżnianie głosów kolegów
C.zabawa ruchowa ze śpiewem
-naśladowanie pajacyka przy słowach piosenki "Pajacyk"
-naśladowanie poruszania się bociana i żaby podczas zabawy " Bociek"
2. Zajęcia dydaktyczne:
A.Rozmowy indywidualne dotyczące zmian zachodzących w przyrodzie z nadejściem wiosny,
"Pory Roku"
-Nauka przez dzieci pojęć ;śnieg, mróz, deszcz ,słońce
B.zabawy z użyciem pomocy dydaktycznych:
- "Lalki i misie",
- "Proszę podaj zabawkę, która jest na obrazku".
- "Pokaż taki sam kwiatek"
- Zwrócenie uwagi na kolor i kształt kwiatków, dobieranie jednakowych barw i kształtów.
- Inscenizowanie i opowiadanie utworów prozą i wierszem:PAN KOTEK BYŁ CHORY,STOI BAŁWAN
3. Zabawy ruchowe:
A.ćwiczenia gimnastyczne ogólnorozwojowe,
-skłony tułowia lub skręty np. przekładanie małego kółeczka pod kolanem, skłon w przód w rozkroku.
-ćwiczenie mięśni brzucha i zabawa na czworaka "Kotki", "Kotki toczą piłkę"
B.zabawy orientacyjno-porządkowe:
- "Uciekamy przed deszczem" , "Wielkoludy", "Wieje wietrzyk"itd.
C.zabawy z elementami równowagi: "Idź uważnie"
4. Zabawy tematyczne:
A.zabawy w kącikach: fryzjerskim, kuchennym, lalek: doskonalenie czynności zdobytych wcześniej
- "Pościelimy łóżeczko lali" , "Lala idzie na bal" "Obiadek dla misia'
5. Zabawy manipulacyjno-konstrukcyjne:
A.Budowanie i konstruowanie przy pomocy różnych klocków.
-Budujemy domek dla lali,
B.Zabawy manualno-plastyczne:
-ołówek (rysowanie)
-kolorowy papier (wydzieranka)
Nadesłała @krista. |