Portal Nauczycieli Przedszkola wykorzystuje pliki cookies - dowiedz się więcej ...
Zasobnik
* Ankiety, kwestionariusze
* Awans zawodowy
* Dekoracje
* Diagnoza
* Dla dyrektorów
* Do pracy z dziećmi
* Inscenizacje
* Inne
* Karty pracy
* Obserwacje
* Oligofrenopedagogika
* Origami
* Plany pracy
* Praca indywidualna
* Prezentacje
* Programy
* Publikacje
* Scenariusze
* Scenariusze uroczystości
* Sprawozdania
* Wiosenne
* Letnie
* Jesienne
* Zimowe
* Wielkanocne
* Bożonarodzeniowe
* Pasowanie na przedszkolaka
* Pasowanie na starszaka
* Dzień mamy i taty
* Dzień babci i dziadka
* Pożegnanie przedszkola
* Inne
* Rozporządzenie
* Etapy
* Powołanie zespołu
* Dla rodziców
* KIP-szablon
* IPET-szablon
* IPET 1
* IPET 2
* IPET 3
* IPET 4
* IPET 5
* IPET 6
* IPET 7
* IPET 8
* IPET 9
* Inwentarz osobowości
* Dysleksja
* Arkusz obserwacji zachowań dziecka
* Karta badania
* Badanie lateralizacji
* Aktywność intelektualna
* Scenariusz 1
* Scenariusz - 5l
* Scenariusz 3
* Scenariusz - 4l
* Upominki
* "Wielka gra"
* Scenariusz 3-4l
* Dla babci i dziadka - żłobkowe
* Dla babci i dziadka - żłobkowe
* Dla babci i dziadka - żłobkowe
* Dla babci i dziadka - żłobkowe
* Zaproszenia 1
* Zaproszenia 2
* Zaproszenia 3
* Zaproszenia 4
* Kalendarz
* Opowiadanie - "Babcia..."
* Gdyby babcia miała wąsy
* Scenariusz 6
* Scenariusz 7
* Scenariusz - 4l
* Dzień Babci i Dziadka
* Dla babci i dziadka
* Prezenty dla babci i dziadka
* Prezenty dla babci i dziadka
* Dzień babci i dziadka
* Choinka 1
* Choinka 2
* Ogólnie
* Arkusz obserwacji zachowań
* Scenariusz rozmowy
* Zabawy rozwijające emocjonalność
* Zabawy I
* Zabawy II
* Zabawy III
* Zabawy IV
* Scenariusze
* Balowe konkursy
* Festynowe konkursy
* Andrzejkowe wróżby
* Propozycje świąteczne
* Świąteczny nastrój
* Śpiewająca choinka
* Choinka od ...
* Choinka
* Świąteczna choinka
* Choinka
* Kartki świąteczne
* Jasełka dla 3-4 latkуw
* Baśń o narodzinach
* Jasełka dla 3-4 latków
* Przedstawienie Jasełkowe
* Tradycje i obrazki
* Jaseіka po Śląsku
* Dekoracje jesienne
* Dekoracje zimowe
* Dekoracje wielkanocne
* Kartki wielkanocne
* Dekoracje letnie
* Dekoracje inne
* Dekoracje z konkursu jesiennego
* Dekoracje różne
* Święto rodziny
* Upominki I
* Czar dla mamy
* Dobra to chatka...
* Zaproszenie I
* Zaproszenie II
* Zaproszenie III
* Zaproszenie IV
* Dzień Mamy i Taty
* Festyn dla rodzicуw
* Calineczka
* Dzień Mamy i Taty
* Moja rodzina
* Dzieс Mamy i Taty
* Rodzina wspólnotą dialogu
* Mamo i Tato
* Dzień Mamy i Taty
* Moja rodzina
* Spotkanie z rodzicami
* Kwiaty dla Mamy
* Kwiaty na pudełko
* Dzień Matki
* Dzień rodziny
* Dzień Mamy i Taty
* Dzień mamy i taty
* Teatrzyk dla Mamy i Taty
* Upominki II
* Upominki III
* Pomysły na upominki
* Koszyczek 1
* Koszyczek 2
* Karty pracy
* Okienne dekoracje
* Do dekoracji
* Gazetka wielkanocna 1
* Gazetka wielkanocna 2
* Dekoracje okienne 1
* Dekoracje okienne 2
* Dekoracje okienne 3
* Dekoracje okienne 4
* Przedstawienie wielkanocne
* Koszyczki różne
* Koszyk i szablon
* Wieziemy tu kogucika
* Dekoracje
* Wiadomości ogуlne
* Karty pracy
* Moje pomoce
* Plany pracy
* Karty pracy 3 - 4 l
* Moje wiersze
* Moje książki
* Scenariusze z nnj
* Moja publikacja
* Adaptacyjne
* Różne
* Paluszkowe
* Relaksujące
* Stymulujące twуrczą aktywność matematyczną
* Stymulujące twуrczą aktywność matematyczną II
* Tradycyjne
* Matematyczne
* Tradycyjne II
* Rozwijające inteligencję emocjonalną
* Nadesłane I
* Nadesłane II
* Nadesłane III
* Nadesłane IV
* Kącik plastyczny
* Techniki plastyczne
* Prace plastyczne
* Origami
* Kiermasze świąteczne
* Dekoracje świąteczne
* Upominki I
* Upominki II
* Upominki III
* Prace jesienne
* Prace świąteczno-zimowe
* Kółko plastyczne
* Scenariusze
* Kącik muzyczny
* Formy dziaіalności muzycznej
* Metoda Orffa
* Metoda Batii Strauss
* Niekonwencjonalne instrumenty muzyczne
* Aktywne słuchanie muzyki wg Marii T.
* Scenariusze
* Kącik matematyczny
* Zabawy stymulujące twórczą aktywność matematyczną I
* Zabawy stymulujące twуrczą aktywność matematyczną II
* Zabawy matematyczne
* Scenariusze matematyczne
* Hiszpański bez tajemnic
* Język angielski
* Ogólnie
* Zdjęcia z kącika
* Karty pracy
* Propozycje zabaw
* Korespondencja
* Scenariusze
* Kącik teatralny
* Kabaret na jednej nodze
* Kopciuszek
* Królewna Śnieżka
* Zwierzęta pociągowe
* Jaś i Małgosia
* Duch Bolibrzuch
* Duch Lekkoduch
* Adaś i Ewa
* Rezerwat śledzi
* Kącik przyrody
* Ekologia
* Scenariusze ekologiczne
* Zabawy badawcze
* Scenariusze przyrodnicze
* Inne pomysły
* Ogólnie
* Zdjęcia z kącika
* Propozycje zabaw
* Scenariusze zajęć
* Metody ćwiczeń
* Metoda Kniesów
* Metoda R. Labana
* Metoda W. Sherborne
* Scenariusze
* Zadania dla 3 latków
* Zadania dla 4 latków
* Zadania dla 5 latków
* Zadania dla 6 latków
* Ogólnie
* Muzykoterapia
* Planowanie roczne
* Informacje ogólne
* Ćwiczenia
* Trzymaj się prosto ...
* Zabawy zimowe
* Kącik logopedyczny
* Ćwiczenia ortofoniczne
* Piosenki ortofoniczne
* Gimnastyka buzi i języka
* Wspomaganie rozwoju mowy dziecka
* Surdologopedia-konspekt
* Logopedyczne co nieco
* Test badaj±cy wymowк
* Oligofrenopedagogika I cz.
* Oligofrenopedagogika II cz.
* Oligofrenopedagogika III cz.
* Oligofrenologopedia
* Surdopedagogika
* Pojęcia ogólne
* Upośledzenie umysłowe
* Metoda Felicji Affolter
* Metoda Finger Painting
* Logorytmika
* Autyzm
* Zespół Aspergera
* Gabinet - zdjęcia
* Planowanie pracy
* Konspekt zajęcia 1
* Konspekt zajęcia 2
* Konspekt zajęcia 3
* Moje pomoce
* Zabawy relaksujące
* Sprawni i zdrowi ...
* Stymulacja polisensoryczna * Migające przedszkolaki
* Kinezjologia edukacyjna
* Metody nauki czytania
* Zagadki
* Scenariusze
* Diagnoza
* WDN
* Rebusy
* Wyliczanki
* Ćwiczenia graficzne
* O współpracy
* Kwestionariusz 1
* Ankieta 1
* Ankieta 2
* Kwestionariusz 2
* Prezentacja
* Podstawa programowa
* Plany pracy
* Program 1
* Program 2
* Program 3
* Europa w oczach...cz I
* Europa w oczach...cz II
* Europa w oczach...cz III
* Z myszką...cz I
* Z myszką...cz II
* Słucham, mówię...cz. I
* Słucham, mówię...cz. II
* Słucham, mówię...III
* Program współpracy...cz. I
* Program współpracy...cz. II
* Dobro i zło cz I
* Dobro i zło cz. II
* Dobro i zło cz. III
* Żyj w zgodzie...cz I
* Żyj w zgodzie...cz II
* Żyj w zgodzie...cz III
* Żyj w zgodzie...cz IV
* Żyj w zgodzie...cz V
* Żyj w zgodzie...cz VI
* Wychowanie zdrowotne cz I
* Wychowanie zdrowotne cz II
* Wiosenne
* Jesienne
* Zimowe
* Letnie
* Różne
* Różne II
* Nadesłane przez @dipsi
* Nadesłane przez @ahawa
* Nadesłane przez @ASIOCZEK
* Nadesłane przez użytkowników
* Wiadomości ogólne
* Sprawozdanie 1
* Sprawozdanie 2
* Sprawozdanie 3
* Diagnoza nauczyciela
* Program naprawczy
* Sprawozdanie
* Turniej wiedzy
* Prezentacja PPS
* Komentarz
* W skrуcie
* Pasowanie na przedszkolaka
* Andrzejki
* Urodziny Kubusia
* Pasowanie na starszaka
* Dzień niepodległości
* Pasowanie na przedszkolaka
* Pożegnanie 5 latków
* Pasowanie
* Pożegnanie przedszkola
* Pożegnanie zerówki
* Zakończenie roku szkolnego
* Pożegnanie przedszkola
* Dzień nauczyciela
* Pożegnanie 6 latków
* Dzień teatru w przedszkolu
* Dzień kobiet
* Zakończenie przedszkola
* Ogólnie
* Bajka psychoedukacyjna
* Bajka relaksacyjna
* Bajka terapeutyczna
* Bajka psychoterapeutyczna
* Poznajemy Grecję
* Zabawy cz I
* Zabawy cz II
* Plan na II - Maluszki
* Plan na II - Starszaki
* Plan na III - Maluszki
* Plan na III - Starszaki
* Plan na IV - Maluszki
* Plan na IV - Starszaki
* Plan na V - Maluszki
* Plan na V - Starszaki
* Prace dzieci
* Plan na VI - Maluszki
* Plan na VI - Starszaki
* Plan na IX - Maluszki
* Plan na IX - Starszaki
* Plan na X - Maluszki
* Plan na X - Starszaki
* Plan na XI - Maluszki
* Plan na XI - Starszaki
* Plan na XII - Starszaki
* Plan na XII - Maluszki
* Plan na I - Starszaki
* Plan na I - Maluszki
* Plan na I
* Plan na II
* Plan na III
* Plan na IV
* Plan na V
* Plan na VI
* Plan na VII
* Plan na XI
* Plan na XII
* Pożar w Plastelinkowie
* O krуlu Tomku i smoku Janku
* Wakacyjna przygoda Plastelinka
Diagnozowanie dzieci niepełnosprawnych
OligofrenopedagogikaJako oligofrenopedagog zostałam zobligowana do napisania diagnozy każdego dziecka niepelnosprawnego. Oczywiście napisałam diagnozę wstępną, po czym okazalo się, że najlepiej aby ta diagnoza nie była w tradycyjnych tabelkach lecz jako obserwacja zachowań i umiejętności dziecka. Powiem Wam, że zgłupiałam. Od lat przygotowuję narzędzie badawcze do diagnozowania dzieci w grupie, a tu coś takiego. Teraz już nie wiem .... tabelki , czy obserwacje w formie opisowej. Może mi doradzicie. Jak to wygląda u was?
Komentarze
#1 | dana40 dnia października 01 2006 15:37:52
przed rozpoczeciem wczesnego wspomagania z dziewczynką z zespołem Downa zapoznałam się z diagnozą z Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej, potem sama skorzystałam ze skali Guncburga żeby dowiedzieć się jeszcze więcej o jej rozwoju. wyniki obserwacji miały forme opisową. Szczerze mówiąc nie wiem czy robiłam to dobrze bo moja dyr. nie ma wogóle o tym pojęcia więc nawet nie pytałam. Ważne żeby diagnoza była trafna i dawała podstawy do napisania właściwego programu indywidualnego. Nawetr nie pamietam by na oligo uczono nas konkretnego sposobu pisania diagnozy. Teraz znowu będe miała kombinowanie na jakiej podstawie zdiagnozować chłopca z MPD, widziałam go, miałam z nim krótki kontakt, nawet przytulil sie do mnie, ale jego umiejętności i braki znam tylko z opinii Poradni. Nie wiem czy skala Guncburga będzie tu odpowiednim narzędziem? cóż jakoś sobie będę musiała poradzić, tym bardziej, że nikt nie stawia mi określonych wymogów dotyczących dokumentacji. Pozdrawiam! Smile
#2 | Marzena dnia października 01 2006 15:58:23
Mnie chodzi o obserwację. Pierwszą napisałam w formie tabelki, na podstawie opracowania książkowego, a teraz dowiedziałam się, że wraca się do formy opisowej. Kolejną napisałam w formie opisowej i nie wygląda to wyraziście. Zaniosę ją jutro dyrekcji i zobaczę co powie. Mnie osobiście podoab się forma tabelki. Jest jasno, czytelnie i wyraziscie. Ale mam pytanie do Ciebie dana... kto Ci kazał napisać program? U mnie pedagog specjalny pisała tylko plany. Wyobraź sobie, że piszesz programy dla 10 dzieci .... Bo z tyloma będę niedługo pracowała.
#3 | dana40 dnia października 01 2006 17:50:16
no właśnie nie mam doświadczenia w integracji i pisanie programów indywidualnych to byłby horror. Choć tak nas uczono na oligo, że trzeba pisać program dla każdego dziecka bo każde ma inne deficyty. Może możnaby pisać taki program raz na jakiś czas, jeśli widać jakieś postępy w rozwijaniu wybranej umiejętności to wtedy pisać program, którego celem będzie praca nad inna umiejętnościa. chyba napisałam mało zrozumiale? Acha, co do programu dla każdego dziecka to piszą tak w Szkole Życia u nas, pracuje tam od 16 lat moja przyjaciółka, od trzech lat na stanowisku pedagoga.
#4 | Marzena dnia października 02 2006 14:40:19
Ja dziś mam spotkanie specjalistów i wlaśnie ten temat poruszę. Wiem, że dziewczyny piszą dla każdego dziecka .... ale plan pracy indywidualnej. To my takie nadgorliwe (ja przez dwa lata pisałam programy), ale tak nam kazała dyrekcja.
#5 | dana40 dnia października 02 2006 16:58:13
teraz ominie mnie pisanie dodatkowej dokumentacji, właśnie dziś rano dowiedziałam się, że wspomaganie chłopca z MPD jest już nieaktualne, przynajmniej dla mnie, zarządzenie odgórne: dzieci wymagające wczesnego wspomagania będą uczęszczac do specjalnego, nowo otwartego ośrodka. Może to i dobrze? pewnie bardziej doświadczenie ode mnie specjaliści więcej zdziałają w kwestii pomocy pedagogicznej niż ja. Tym lepiej dla Kubusia.Smile
#6 | Marzena dnia października 02 2006 19:10:13
Oj dana, dlaczego tak myslisz? Wygladasz mi na osobę kompetentną i pracowitą. A tak do końca nigdy nie wiesz kto może lepiej pomóc dziecku.
Odnośnie plany/programu to my mamy sprawę wyjasnioną. My piszemy charakterystykę dziecka+plany. Następnie robimy spotkanie specjalistów i wspólnie na podstawie zebranych informacji i naszych opracowań piszemy program edukacyjno-terapeutyczny dla poszczególnych dzieci. Będzie trochę pracy.
#7 | dana40 dnia października 03 2006 16:23:01
No to trzymam kciuki żeby Ci starczyło cierpliwości (zreszta nie może być inaczej, nie masz wyjscia) ale co to dla Ciebie!Grin
Mnie pisanina i zajęty czas narazie ominą, ale jakoś to przeżyje, wprawdzie już kupiłam książkę ze scenariuszami i opisem kinezjologii edukacyjnej bo to chciałam zastosować m.in. ale książka "jeśc nie chce" przyda się na zaś.Smile
#8 | Marzena dnia października 15 2006 07:09:59
A ja się dowiedziłam, że jeśli jest diagnoza z poradni, a takową posiadam, to nie robię żadnej diagnozy, tylko od razu piszę plan pracy z dzieckiem. Ciekawe, jak to jest w innych placówkach?
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Prawo
Księgarenka
Książki pedagogiczne
Czasopisma pedagogiczne
Relaks
* Strona 1
Aktualnie online
· Gości online: 5

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 59,897
· Najnowszy użytkownik: dorissosw