Portal Nauczycieli Przedszkola wykorzystuje pliki cookies - dowiedz się więcej ...

Zasobnik
* Ankiety, kwestionariusze
* Awans zawodowy
* Dekoracje
* Diagnoza
* Dla dyrektorów
* Do pracy z dziećmi
* Inscenizacje
* Inne
* Karty pracy
* Obserwacje
* Oligofrenopedagogika
* Origami
* Plany pracy
* Praca indywidualna
* Prezentacje
* Programy
* Publikacje
* Scenariusze
* Scenariusze uroczystości
* Wiosenne
* Letnie
* Jesienne
* Zimowe
* Wielkanocne
* Bożonarodzeniowe
* Pasowanie na przedszkolaka
* Pasowanie na starszaka
* Dzień mamy i taty
* Dzień babci i dziadka
* Pożegnanie przedszkola
* Inne
* Rozporządzenie
* Etapy
* Powołanie zespołu
* Dla rodziców
* KIP-szablon
* IPET-szablon
* IPET 1
* IPET 2
* IPET 3
* IPET 4
* IPET 5
* IPET 6
* IPET 7
* IPET 8
* IPET 9
* Inwentarz osobowości
* Dysleksja
* Arkusz obserwacji zachowań dziecka
* Karta badania
* Badanie lateralizacji
* Aktywność intelektualna
* Scenariusz 1
* Scenariusz - 5l
* Scenariusz 3
* Scenariusz - 4l
* Upominki
* "Wielka gra"
* Scenariusz 3-4l
* Dla babci i dziadka - żłobkowe
* Dla babci i dziadka - żłobkowe
* Dla babci i dziadka - żłobkowe
* Dla babci i dziadka - żłobkowe
* Zaproszenia 1
* Zaproszenia 2
* Zaproszenia 3
* Zaproszenia 4
* Kalendarz
* Opowiadanie - "Babcia..."
* Gdyby babcia miała wąsy
* Scenariusz 6
* Scenariusz 7
* Scenariusz - 4l
* Dzień Babci i Dziadka
* Dla babci i dziadka
* Prezenty dla babci i dziadka
* Prezenty dla babci i dziadka
* Dzień babci i dziadka
* Choinka 1
* Choinka 2
* Ogólnie
* Arkusz obserwacji zachowań
* Scenariusz rozmowy
* Zabawy rozwijające emocjonalność
* Zabawy I
* Zabawy II
* Zabawy III
* Zabawy IV
* Scenariusze
* Balowe konkursy
* Festynowe konkursy
* Andrzejkowe wróżby
* Propozycje świąteczne
* świąteczny nastrój
* śpiewająca choinka
* Choinka od ...
* Choinka
* świąteczna choinka
* Choinka
* Kartki świąteczne
* Jasełka dla 3-4 latków
* Baśń o narodzinach
* Jasełka dla 3-4 latków
* Przedstawienie Jasełkowe
* Tradycje i obrazki
* Jasełka po śląsku
* Dekoracje jesienne
* Dekoracje zimowe
* Dekoracje wielkanocne
* Kartki wielkanocne
* Dekoracje letnie
* Dekoracje inne
* Dekoracje z konkursu jesiennego
* Dekoracje różne
* święto rodziny
* Upominki I
* Czar dla mamy
* Dobra to chatka...
* Zaproszenie I
* Zaproszenie II
* Zaproszenie III
* Zaproszenie IV
* Dzień Mamy i Taty
* Festyn dla rodziców
* Calineczka
* Dzień Mamy i Taty
* Moja rodzina
* Dzień Mamy i Taty
* Rodzina wspólnotą dialogu
* Mamo i Tato
* Dzień Mamy i Taty
* Moja rodzina
* Spotkanie z rodzicami
* Kwiaty dla Mamy
* Kwiaty na pudełko
* Dzień Matki
* Dzień rodziny
* Dzień Mamy i Taty
* Dzień mamy i taty
* Teatrzyk dla Mamy i Taty
* Upominki II
* Upominki III
* Pomysły na upominki
* Koszyczek 1
* Koszyczek 2
* Karty pracy
* Okienne dekoracje
* Do dekoracji
* Gazetka wielkanocna 1
* Gazetka wielkanocna 2
* Dekoracje okienne 1
* Dekoracje okienne 2
* Dekoracje okienne 3
* Dekoracje okienne 4
* Przedstawienie wielkanocne
* Koszyczki różne
* Koszyk i szablon
* Wieziemy tu kogucika
* Dekoracje
* Wiadomości ogólne
* Karty pracy
* Moje pomoce
* Plany pracy
* Karty pracy 3 - 4 l
* Moje wiersze
* Moje książki
* Scenariusze z nnj
* Moja publikacja
* Adaptacyjne
* Rożne
* Paluszkowe
* Relaksujące
* Stymulujące twórczą aktywność matematyczną
* Stymulujące twórczą aktywność matematyczną II
* Tradycyjne
* Matematyczne
* Tradycyjne II
* Rozwijające inteligencję emocjonalną
* Nadesłane I
* Nadesłane II
* Nadesłane III
* Nadesłane IV
* Kącik plastyczny
* Techniki plastyczne
* Prace plastyczne
* Origami
* Kiermasze świąteczne
* Dekoracje świąteczne
* Upominki I
* Upominki II
* Upominki III
* Prace jesienne
* Prace świąteczno-zimowe
* Kółko plastyczne
* Scenariusze
* Kącik muzyczny
* Formy działalności muzycznej
* Metoda Orffa
* Metoda Batii Strauss
* Niekonwencjonalne instrumenty muzyczne
* Aktywne słuchanie muzyki wg Marii T.
* Scenariusze
* Kącik matematyczny
* Zabawy stymulujące twórczą aktywność matematyczną I
* Zabawy stymulujące twórczą aktywność matematyczną II
* Zabawy matematyczne
* Scenariusze matematyczne
* Hiszpański bez tajemnic
* Język angielski
* Ogólnie
* Zdjęcia z kącika
* Karty pracy
* Propozycje zabaw
* Korespondencja
* Scenariusze
* Kącik teatralny
* Kabaret na jednej nodze
* Kopciuszek
* Królewna śnieżka
* Zwierzęta pociągowe
* Jaś i Małgosia
* Duch Bolibrzuch
* Duch Lekkoduch
* Adaś i Ewa
* Rezerwat śledzi
* Kącik przyrody
* Ekologia
* Scenariusze ekologiczne
* Zabawy badawcze
* Scenariusze przyrodnicze
* Inne pomysły
* Ogólnie
* Zdjęcia z kącika
* Propozycje zabaw
* Scenariusze zajęć
* Metody ćwiczeń
* Metoda Kniesow
* Metoda R. Labana
* Metoda W. Sherborne
* Scenariusze
* Zadania dla 3 latków
* Zadania dla 4 latków
* Zadania dla 5 latków
* Zadania dla 6 latków
* Ogólnie
* Muzykoterapia
* Planowanie roczne
* Informacje ogólne
* Ćwiczenia
* Zabawy zimowe
* Kącik logopedyczny
* Ćwiczenia ortofoniczne
* Piosenki ortofoniczne
* Gimnastyka buzi i języka
* Wspomaganie rozwoju mowy dziecka
* Surdologopedia-konspekt
* Logopedyczne co nieco
* Test badający wymowę
* Oligofrenopedagogika I cz.
* Oligofrenopedagogika II cz.
* Oligofrenopedagogika III cz.
* Oligofrenologopedia
* Surdopedagogika
* Pojęcia ogólne
* Upośledzenie umysłowe
* Metoda Felicji Affolter
* Metoda Finger Painting
* Logorytmika
* Autyzm
* Zespół Aspergera
* Gabinet - zdjęcia
* Planowanie pracy
* Konspekt zajęcia 1
* Konspekt zajęcia 2
* Konspekt zajęcia 3
* Moje pomoce
* Zabawy relaksujuce
* Sprawni i zdrowi ...
* Stymulacja polisensoryczna * Migające przedszkolaki
* Kinezjologia edukacyjna
* Metody nauki czytania
* Zagadki
* Scenariusze
* Diagnoza
* WDN
* Rebusy
* Wyliczanki
* Ćwiczenia graficzne
* O współpracy
* Kwestionariusz 1
* Ankieta 1
* Ankieta 2
* Kwestionariusz 2
* Prezentacja
* Podstawa programowa
* Plany pracy
* Program 1
* Program 2
* Program 3
* Europa w oczach...cz I
* Europa w oczach...cz II
* Europa w oczach...cz III
* Z myszką...cz I
* Z myszką...cz II
* Słucham, mówię...cz. I
* Słucham, mówię...cz. II
* Słucham, mówię...III
* Program współpracy...cz. I
* Program współpracy...cz. II
* Dobro i zło cz I
* Dobro i zło cz. II
* Dobro i zło cz. III
* Żyj w zgodzie...cz I
* Żyj w zgodzie...cz II
* Żyj w zgodzie...cz III
* Żyj w zgodzie...cz IV
* Żyj w zgodzie...cz V
* Żyj w zgodzie...cz VI
* Wychowanie zdrowotne cz I
* Wychowanie zdrowotne cz II
* Nadesłane przez @dipsi
* Nadesłane przez @ahawa
* Nadesłane przez @ASIOCZEK
* Nadesłane przez użytkowników
* Wiadomości ogólne
* Sprawozdanie 1
* Sprawozdanie 2
* Sprawozdanie 3
* Diagnoza nauczyciela
* Program naprawczy
* Sprawozdanie
* Turniej wiedzy
* Prezentacja PPS
* Komentarz
* W skrócie
* Pasowanie na przedszkolaka
* Andrzejki
* Urodziny Kubusia
* Pasowanie na starszaka
* Dzień niepodległości
* Pasowanie na przedszkolaka
* Pożegnanie 5 latków
* Pasowanie
* Pożegnanie przedszkola
* Pożegnanie zerówki
* Zakończenie roku szkolnego
* Pożegnanie przedszkola
* Dzień nauczyciela
* Pożegnanie 6 latków
* Dzień teatru w przedszkolu
* Dzień kobiet
* Zakończenie przedszkola
* Ogólnie
* Bajka psychoedukacyjna
* Bajka relaksacyjna
* Bajka terapeutyczna
* Bajka psychoterapeutyczna
* Poznajemy Grecję
* Zabawy cz I
* Zabawy cz II
* Plan na II - Maluszki
* Plan na II - Starszaki
* Plan na III - Maluszki
* Plan na III - Starszaki
* Plan na IV - Maluszki
* Plan na IV - Starszaki
* Plan na V - Maluszki
* Plan na V - Starszaki
* Prace dzieci
* Plan na VI - Maluszki
* Plan na VI - Starszaki
* Plan na IX - Maluszki
* Plan na IX - Starszaki
* Plan na X - Maluszki
* Plan na X - Starszaki
* Plan na XI - Maluszki
* Plan na XI - Starszaki
* Plan na XII - Starszaki
* Plan na XII - Maluszki
* Plan na I - Starszaki
* Plan na I - Maluszki
* Plan na I
* Plan na II
* Plan na III
* Plan na IV
* Plan na V
* Plan na VI
* Plan na VII
* Plan na XI
* Plan na XII
* Pożar w Plastelinkowie
* O królu Tomku i smoku Janku
* Wakacyjna przygoda Plastelinka

Język Międzynarodowy
Iga Elsaid

"JĘZYK MIĘDZYNARODOWY" - SCENARIUSZ WYSTĘPU GRUPY DZIECI 5, 6-LETNICH
[występ zorganizowany dla uczniów klas I-III szkoły podstawowej oraz dla dzieci z zaprzyjaźnionego przedszkola]

Cel ogólny:
* Uświadomienie dzieciom różnorodności kultur i narodowości oraz zaakcentowanie konieczności wzajemnej tolerancji, akceptacji i poszanowania.

Cele szczegółowe:
*Dziecko wie, że istnieją różne kultury i narodowości.
* Dziecko przejawia tolerancję wobec innych narodów i kultur.
*Dziecko występuje przed publicznością posługując się mową, mimiką, gestem i ruchem.
*Dziecko śpiewa piosenki, chętnie uczestniczy w zbiorowym śpiewie, w tańcach i muzykowaniu.
*Dziecko prezentuje szacunek wobec kolegów i koleżanek.

Metody:
*ekspresja muzyczna, słowna, taneczna
*swobodna improwizacja ruchowa

Pomoce:
*instrumenty perkusyjne niemelodyczne ( talerze, grzechotki - plastikowe butelki z grochem i ryżem, tamburyna, stroje nawiązujące do różnych narodowości, ras, kultur - wybrane dzieci przebrane są za Kowbojów, Chinki i Japonki, Murzynki, Arabki i Arabów, itd., strój kucharza Romana, strój Kota Dżafara, płyta CD z nagraniami utworów, flagi różnych państw świata do przyklejenia na ubrania dzieci, daktyle do poczęstunku)




PRZEBIEG

1. Przywitanie gości. Wprowadzenie do celu głównego występu.

Nauczycielka zadaje gościom z widowni pytanie: "W jaki sposób możemy porozumieć się z kolegą, albo koleżanką, pochodzącymi z innego kraju, w przypadku, kiedy nie znamy języka tej osoby, ani ona nie zna naszego języka?"
- udzielanie odpowiedzi na pytanie, zapisywanie pomysłów dzieci.

2. Polka Trisch - Trasch J. Strauss (Austria)
- przywitanie tańcem i grą na instrumentach perkusyjnych niemelodycznych (talerze, grzechotki wykonane przez dzieci z butelek plastikowych i ryżu/ grochu, tamburyna)

[Ilustracja muzyczna i taneczna utworu - dzieci zostały podzielone na dwie grupy: taneczną
i muzyczną. W jednej części sceny stoją w okręgu dzieci tańczące, w drugiej części sceny w półkolu siedzą dzieci grające na instrumentach. Nauczycielka dyryguje grupą dzieci grających.]

a) ilustracja muzyczna przy użyciu instrumentów perkusyjnych niemelodycznych:
I) talerze x 2 uderzenia, grzechotki (plastikowe butelki z grochem łuskanym) - x 3 uderzenia
talerze x 2 uderzenia, grzechotki (plastikowe butelki z grochem łuskanym) - x 3 uderzenia
talerze x 2 uderzenia, grzechotki (plastikowe butelki z grochem łuskanym) - x 3 uderzenia
talerze x 2 uderzenia, grzechotki (plastikowe butelki z grochem łuskanym) - x 3 uderzenia

II) grzechotki (plastikowe butelki z ryżem) x 6 potrząśnięć, tamburyna x 2 uderzenia
grzechotki (plastikowe butelki z ryżem) x 2 potrząśnięcia, tamburyna x 2 uderzenia
grzechotki (plastikowe butelki z ryżem) x 2 potrząśnięcia, tamburyna x 2 uderzenia
grzechotki (plastikowe butelki z ryżem) x 6 potrząśnięć, tamburyna x 2 uderzenia
wszystkie instrumenty w rytm muzyki

III) talerze x 2 uderzenia, grzechotki (plastikowe butelki z grochem łuskanym) - x 3 uderzenia
talerze x 2 uderzenia, grzechotki (plastikowe butelki z grochem łuskanym) - x 3 uderzenia
talerze x 2 uderzenia, grzechotki (plastikowe butelki z grochem łuskanym) - x 3 uderzenia
talerze x 2 uderzenia, grzechotki (plastikowe butelki z grochem łuskanym) - x 3 uderzenia

IV) grzechotki (plastikowe butelki z ryżem) x 6 potrząśnięć, tamburyna x 2 uderzenia
grzechotki (plastikowe butelki z ryżem) x 2 potrząśnięcia, tamburyna x 2 uderzenia
grzechotki (plastikowe butelki z ryżem) x 2 potrząśnięcia, tamburyna x 2 uderzenia
grzechotki (plastikowe butelki z ryżem) x 6 potrząśnięć, tamburyna x 2 uderzenia
wszystkie instrumenty w rytm muzyki

b) Ilustracja taneczna utworu:

I.
Prawa stopa do przodu, palce stopy dotykają podłogi, powrót. Lewa stopa do przodu, palce stopy dotykają podłogi, powrót. Trzy kroki do środka koła z wysoko unoszonymi kolanami. Prawa stopa do przodu, palce stopy dotykają podłogi, powrót. Lewa stopa do przodu, palce stopy dotykają podłogi, powrót. Powrót na obwód koła w spiralnych obrotach, z uniesionymi w górze rękami.

II.
klaskanie x 6, "młynki" z dłoni x 2
klaskanie x 2, "młynki" z dłoni x 2,
klaskanie x 2, "młynki" z dłoni x 2,
powolne schodzenie z pozycji stojącej do skłonu w przód - dłonie wykonują tzw. "fale"


3. [Dzieci odstawiają instrumenty, wszystkie dzieci ustawiają się w półkolu]

Dziecko I:
Dzisiaj gości miłych mamy
Z krajami różnymi Was zapoznamy
Świat to kulka mała, ludzi kryje wielu
W każdym kraju inaczej mówi się przyjacielu

Dziecko II:
Różne buzie i włosy, różne są ubrania,
Ale wszędzie uśmiech, ten sam znak zostawia.
Znak ten przyjaźń znaczy i mówi o grzeczności.
Znak ten łączy ludzi, nie kryje radości

Dziecko III:
Wszystkie dzieci na świecie znak ten dobrze znają
Dlatego tak pięknie nam się uśmiechają
Zatańczmy więc wspólnie z uśmiecham na buzi
Niech taniec wesoły połączy dziś ludzi

4. "Kazaczok" (Rosja) - zmodyfikowany układ taneczny do utworu rosyjskiego Kazaczok

[ Dzieci z półkola tworzą okręg, poruszając się po obwodzie.]
I) przytup x 2, klaśnięcie w dłonie x 3
przytup x 2 , klaśnięcie w dłonie x 3
przytup x 2 , klaśnięcie w dłonie x 3
prawa ręka uniesiona w górę, unoszenie kolejno, jeden za drugim, trzech palców: kciuka, wskazującego, środkowego ( przeliczanie: "raz, dwa, tri") poruszanie się po obwodzie koła, ręce zgięte w łokciach, splecione na ramionach, łokcie uniesione w górę, na wysokości ramion, pięty uderzają o pośladki
II) jak wyżej
III) obroty wokół własnej osi, lekki przysiad, powolne wstawanie
IV) przytup x 2, klaśnięcie w dłonie x 3
przytup x 2, klaśnięcie w dłonie x 3
przytup x 2, klaśnięcie w dłonie x 3
prawa ręka uniesiona w górę, unoszenie kolejno, jeden za drugim, trzech palców: kciuka, wskazującego, środkowego ( przeliczanie: "raz, dwa, tri") poruszanie się po obwodzie koła, ręce zgięte w łokciach, splecione na ramionach, łokcie uniesione w górę, na wysokości ramion, pięty uderzają o pośladki

5.
Dziecko IV:
Guten Morgen, Good Morning
dobryj deń, dzień dobry,
Buenos dias, hyvää huomenta ("hefa huamenta")
Tyle jest języków, trudno zapamiętać

Dziecko V:
Lecz uśmiech to język międzynarodowy,
Uśmiechnij się czasem, bądź na to gotowy

Dziecko VI:
I flag jest bardzo wiele, kolorów
i kształtów,
Każdy kraj ma swój symbol i z nim nie ma żartów.
Symbole się szanuje, wiernie, dumnie pokazuje,
Bo mówią one o kraju, w którym ludzie mieszkają.

Dziecko VII:
Gdy szanujesz kulturę i kraj innych ludzi,
Dajesz znak o sobie i szacunek budzisz.
Szanujmy więc symbole, nie tylko nam tu znane,
Ale i te obce, dalsze, nie spotkane.

6. Piosenka: "Wszystkie dzieci nasze są" - I zwrotka + refren


Ach, co za smutas, leje łzy
lalki w płacz, misiek zły.
O już się śmieje, nosek mu drży
Deszczyk był, a teraz wyschły łzy
Niebo rozjaśnia się samo
Mały uśmiech jak tęcza,
Już dobrze mamo!

Ref.
Wszystkie dzieci nasze są
Asia, Mickael, Małgosia, John
Na sercach dnie maja swój dom
Uchyl im serce jak drzwi.
Wszystkie dzieci nasze są
Borys, Wojtek, Marysia, Tom
Niech małe sny, spełnią się dziś
Wyśpiewaj marzenia, a świat będzie nasz.

(utwór wykonywany przez Majkę Jeżowską - płyta CD)

7.
Dziecko VIII:
Dziś Hiszpanka i Niemiec, Polka czy Angielka,
Rosjanin i Litwin, Czeszka czy Greczynka
Chętnie się spotkają, przy miłej kolacji,
Aby zjeść, by pogadać u Włocha w restauracji.
Dziecko IX:
My także zapraszamy na obiadek mały,
Na zupę zaprasza pan Roman Wspaniały.
Dziecko X:
Pan Roman na kuchni włoskiej zna się
I wie, co dobre, co zjeść da się
Dziecko XI:
Pan Roman Wspaniały:
Każdy dziś dostanie garnek kolorowy.
I niech dobrze sprawdzi, czy jest już gotowy.
A gotowy będzie, gdy w nim będzie woda,
Do niej potem warzyw i przypraw się doda.

8. "ZUPA ROMANA" (Włochy) - zabawa muzyczno - ruchowa z wykorzystaniem utworu "Zuppa Romana" (płyta CD) - włączenie do wspólnej zabawy dzieci z widowni

[Dzieci siedząc w siadzie skrzyżnym w półkolu, wykonują jedną ręką ruchy mieszania łyżką
w wielkim garnku, druga ręka układa się tak, jakby przytrzymywała garnek. W wyznaczonych momentach dzieci wykrzykują: "Zupa Romana!", ilustrują ruchem krojenie warzyw ("bella donna mamma mia alimenti ciao roma roma napoli amore mio", "bella donna mamma mia alimenti ciao roma roma napoli amore mio", ), dodawanie przypraw. Pan Roman systematycznie wstaje, spacerując od dziecka do dziecka i "sprawdza" smak zupy u wybranych kucharzy ("prego - acqua minerale grappa speciale cozze vongole prego torta di spinacci vongole veraci Gorgonzola".)]

9.
Dziecko XII:
Kiedy się śmiejemy, jemy, czy tańczymy,
Robimy wiele rzeczy, które wszyscy potrafimy.
Wszystko to jak język, który wszyscy znamy
Z Anglikiem, czy Niemcem, tak się dogadamy.

10. Taniec "Klapptanz"

[melodia z nośnika CD, utwór pochodzi z jednego z warsztatów w jakim brałam udział, organizowanych przez animatora KLANZY, nie znam pierwotnego autora utworu; układ wymyśliłam sama]

11.
Dziecko XIII:
Naszych przyjaciół w Europie dobrze wszyscy znamy
Wyjedźmy zatem w podróż do kultur nam nieznanych

Dziecko XIV:
Ojej, a kto to przyszedł, puszysty i włochaty
Milutki taki jakiś i cały popielaty?
Dziecko XV:
Oczka ma zielone, wąsiki długaśne,
Ogonek puszysty, niczym cały z basni
Dziecko XVI:
Kot Dżafar:
Jam kocur Dżafar i w podróż was zabieram
Jedziemy na południe moi mili, gdzie słońce i pogoda
Gdzie smak daktyli wokół i jazda na wielbłądach.



12. Kot Dżafar - układ taneczno - ruchowy do piosenki
[ Dzieci ustawiają się w dwuszeregu - dziewczęta w pierwszym szeregu, chłopcy z tyłu. Kot Dżafar porusza się na czworakach pomiędzy dziećmi, łasi się, ociera o dzieci, mruczy - swobodna improwizacja ruchowa. Dzieci poruszają się w rytm melodii piosenki - swobodna improwizacja. W trakcie odtwarzania piosenki, dwie dziewczynki, ubrane w stroje arabskie, częstują gości na widowni suszonymi daktylami]

"Tysiące bajek wschodnich krajów
Zna na pamięć perski kot
O sułtanie, cudnej bramie
O sezamie skrytym w mroku

Tajemnicze perskie koty
Lubią w szachy grać
Strzegą skarbów i klejnotów
W słońcu chcą się grzać

Ale, ale gdy idzie noc
To rusza w podróż srebrny kot
Ale, ale gdy idzie noc
To rusza w podróż srebrny kot

Nad basztami, kopułami
Meczetami w blasku dnia
Nad pustynią sennie płynie
Kot, co perski dywan ma

Kiedy niebem księżyc kroczy
Gdy Już w Damaszku śpią
Wielkie perskie kotów oczy
Jak szmaragdy lśnią

Szma, szma, szma, szmaragdowy blask
Bajkowy kot odwiedza nas
Szma, szma, szma, szmaragdowy blask
Bajkowy kot odwiedza nas

Po arabsku potem gada:
- Kali, kali, hakim mabad
Szeich al-amar, Dżafar ben -
Kto zrozumie język ten?

Na poduszce cicho siada
Tajemniczy kot we śnie
Co dzień jak Szecherezada
Mruczy baśnie swe

Baj, baj, baj, tysiąc bajek znam
Ja srebrnooki kot Dżafar
Baj, baj, baj, tysiąc bajek znam
Będę je w nocy opowiadać wam"
(utwór wykonywany przez Majkę Jeżowską - płyta CD)

11.
Dziecko XVII:
Stąd niedaleko do upałów,
Spękanej słońcem Kenii
Zapraszam do Afryki
Na taniec gorącej ziemi
Dziecko XVIII:
Gdzie kokos jest i banan
Na wyciągniecie dłoni
Gdzie po gorącym lądzie
Kolegę można gonić

12. Taniec Afrykański - układ taneczny [wykorzystanie połączonych ze sobą utworów Safari Duo oraz muzyki z filmu "W pustyni i w puszczy" autorstwa Krzesimira Dębskiego]


13.
Dziecko XIX:
A teraz na wschód daleko,
Daleko aż do Azji
Gdzie panda z uśmiechem na buzi
Powita bez okazji
Dziecko XX:
Jestem Chinka mała
Do zabawy skora
Chodzę z rodzicami
Na ryżowe pola

14. Muzyka Chińska

[układ ruchowo - taneczny do melodii chińskiej pochodzącej z albumu "Blue Planet, Chinesische Garten" rok 2001, zmodyfikowanej przeze mnie w programie komputerowym: Audacity]

15.
Dziecko XXI:
Kraj kowbojów, westernów
Zaraz nas powita
Lecimy do Stanów
Statua już wita

16. Układ taneczno ruchowy do muzyki country.

17.
Dziecko XXII:
Wszędzie jest dobrze,
lecz w domu najlepiej,
gdzie mama przytuli i tata obejmie

Dziecko XXIII:
Wracamy już zatem po długiej podróży
Prosimy gości o aplauz duży

18. Zakończenie. Marsz po elipsie, machanie na pożegnanie i śpiewanie piosenki: "Wszystkie dzieci nasze są"

19. Przypomnienie pytania ze wstępu, podsumowanie, pożegnanie.
[Uświadomienie gościom sposobów porozumienia się z otoczeniem, obcymi narodami, za pomocą miłego gestu, uśmiechu, tańca i muzyki, wzajemnego zrozumienia i poszanowania, wzajemnej tolerancji - języka międzynarodowego]

Opracowanie Iga Elsaid
Nauczycielka wychowania przedszkolnego (teksty wypowiadane przez dzieci autorstwa
Igi Elsaid, utwory obce wykorzystane podczas występu, zostały opisane w scenariuszu)

Przedszkole Samorządowe Nr 24
z Oddziałami Integracyjnymi im. Misia Uszatka
w Piotrkowie Trybunalskim




Komentarze
Brak dodanych komentarzy. Może czas dodać swój?

Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.

Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło

Prawo

Księgarenka
Książki pedagogiczne
Czasopisma pedagogiczne

Antykwariat
Pedagogiczne - sprzedam
Pedagogiczne - kupię
Różne - sprzedam
Różne - kupię

Relaks
* Strona 1

Aktualnie online
» Gości online: 8

» Użytkowników online: 0

» Łącznie użytkowników: 59,429
» Najnowszy użytkownik: anami2

  73,037,830 Unikalnych wizyt