Portal Nauczycieli Przedszkola wykorzystuje pliki cookies - dowiedz się więcej ...

Zasobnik
* Ankiety, kwestionariusze
* Awans zawodowy
* Dekoracje
* Diagnoza
* Dla dyrektorów
* Do pracy z dziećmi
* Inscenizacje
* Inne
* Karty pracy
* Obserwacje
* Oligofrenopedagogika
* Origami
* Plany pracy
* Praca indywidualna
* Prezentacje
* Programy
* Publikacje
* Scenariusze
* Scenariusze uroczystości
* Wiosenne
* Letnie
* Jesienne
* Zimowe
* Wielkanocne
* Bożonarodzeniowe
* Pasowanie na przedszkolaka
* Pasowanie na starszaka
* Dzień mamy i taty
* Dzień babci i dziadka
* Pożegnanie przedszkola
* Inne
* Rozporządzenie
* Etapy
* Powołanie zespołu
* Dla rodziców
* KIP-szablon
* IPET-szablon
* IPET 1
* IPET 2
* IPET 3
* IPET 4
* IPET 5
* IPET 6
* IPET 7
* IPET 8
* IPET 9
* Inwentarz osobowości
* Dysleksja
* Arkusz obserwacji zachowań dziecka
* Karta badania
* Badanie lateralizacji
* Aktywność intelektualna
* Scenariusz 1
* Scenariusz - 5l
* Scenariusz 3
* Scenariusz - 4l
* Upominki
* "Wielka gra"
* Scenariusz 3-4l
* Dla babci i dziadka - żłobkowe
* Dla babci i dziadka - żłobkowe
* Dla babci i dziadka - żłobkowe
* Dla babci i dziadka - żłobkowe
* Zaproszenia 1
* Zaproszenia 2
* Zaproszenia 3
* Zaproszenia 4
* Kalendarz
* Opowiadanie - "Babcia..."
* Gdyby babcia miała wąsy
* Scenariusz 6
* Scenariusz 7
* Scenariusz - 4l
* Dzień Babci i Dziadka
* Dla babci i dziadka
* Prezenty dla babci i dziadka
* Prezenty dla babci i dziadka
* Dzień babci i dziadka
* Choinka 1
* Choinka 2
* Ogólnie
* Arkusz obserwacji zachowań
* Scenariusz rozmowy
* Zabawy rozwijające emocjonalność
* Zabawy I
* Zabawy II
* Zabawy III
* Zabawy IV
* Scenariusze
* Balowe konkursy
* Festynowe konkursy
* Andrzejkowe wróżby
* Propozycje świąteczne
* świąteczny nastrój
* śpiewająca choinka
* Choinka od ...
* Choinka
* świąteczna choinka
* Choinka
* Kartki świąteczne
* Jasełka dla 3-4 latków
* Baśń o narodzinach
* Jasełka dla 3-4 latków
* Przedstawienie Jasełkowe
* Tradycje i obrazki
* Jasełka po śląsku
* Dekoracje jesienne
* Dekoracje zimowe
* Dekoracje wielkanocne
* Kartki wielkanocne
* Dekoracje letnie
* Dekoracje inne
* Dekoracje z konkursu jesiennego
* Dekoracje różne
* święto rodziny
* Upominki I
* Czar dla mamy
* Dobra to chatka...
* Zaproszenie I
* Zaproszenie II
* Zaproszenie III
* Zaproszenie IV
* Dzień Mamy i Taty
* Festyn dla rodziców
* Calineczka
* Dzień Mamy i Taty
* Moja rodzina
* Dzień Mamy i Taty
* Rodzina wspólnotą dialogu
* Mamo i Tato
* Dzień Mamy i Taty
* Moja rodzina
* Spotkanie z rodzicami
* Kwiaty dla Mamy
* Kwiaty na pudełko
* Dzień Matki
* Dzień rodziny
* Dzień Mamy i Taty
* Dzień mamy i taty
* Teatrzyk dla Mamy i Taty
* Upominki II
* Upominki III
* Pomysły na upominki
* Koszyczek 1
* Koszyczek 2
* Karty pracy
* Okienne dekoracje
* Do dekoracji
* Gazetka wielkanocna 1
* Gazetka wielkanocna 2
* Dekoracje okienne 1
* Dekoracje okienne 2
* Dekoracje okienne 3
* Dekoracje okienne 4
* Przedstawienie wielkanocne
* Koszyczki różne
* Koszyk i szablon
* Wieziemy tu kogucika
* Dekoracje
* Wiadomości ogólne
* Karty pracy
* Moje pomoce
* Plany pracy
* Karty pracy 3 - 4 l
* Moje wiersze
* Moje książki
* Scenariusze z nnj
* Moja publikacja
* Adaptacyjne
* Rożne
* Paluszkowe
* Relaksujące
* Stymulujące twórczą aktywność matematyczną
* Stymulujące twórczą aktywność matematyczną II
* Tradycyjne
* Matematyczne
* Tradycyjne II
* Rozwijające inteligencję emocjonalną
* Nadesłane I
* Nadesłane II
* Nadesłane III
* Nadesłane IV
* Kącik plastyczny
* Techniki plastyczne
* Prace plastyczne
* Origami
* Kiermasze świąteczne
* Dekoracje świąteczne
* Upominki I
* Upominki II
* Upominki III
* Prace jesienne
* Prace świąteczno-zimowe
* Kółko plastyczne
* Scenariusze
* Kącik muzyczny
* Formy działalności muzycznej
* Metoda Orffa
* Metoda Batii Strauss
* Niekonwencjonalne instrumenty muzyczne
* Aktywne słuchanie muzyki wg Marii T.
* Scenariusze
* Kącik matematyczny
* Zabawy stymulujące twórczą aktywność matematyczną I
* Zabawy stymulujące twórczą aktywność matematyczną II
* Zabawy matematyczne
* Scenariusze matematyczne
* Hiszpański bez tajemnic
* Język angielski
* Ogólnie
* Zdjęcia z kącika
* Karty pracy
* Propozycje zabaw
* Korespondencja
* Scenariusze
* Kącik teatralny
* Kabaret na jednej nodze
* Kopciuszek
* Królewna śnieżka
* Zwierzęta pociągowe
* Jaś i Małgosia
* Duch Bolibrzuch
* Duch Lekkoduch
* Adaś i Ewa
* Rezerwat śledzi
* Kącik przyrody
* Ekologia
* Scenariusze ekologiczne
* Zabawy badawcze
* Scenariusze przyrodnicze
* Inne pomysły
* Ogólnie
* Zdjęcia z kącika
* Propozycje zabaw
* Scenariusze zajęć
* Metody ćwiczeń
* Metoda Kniesow
* Metoda R. Labana
* Metoda W. Sherborne
* Scenariusze
* Zadania dla 3 latków
* Zadania dla 4 latków
* Zadania dla 5 latków
* Zadania dla 6 latków
* Ogólnie
* Muzykoterapia
* Planowanie roczne
* Informacje ogólne
* Ćwiczenia
* Zabawy zimowe
* Kącik logopedyczny
* Ćwiczenia ortofoniczne
* Piosenki ortofoniczne
* Gimnastyka buzi i języka
* Wspomaganie rozwoju mowy dziecka
* Surdologopedia-konspekt
* Logopedyczne co nieco
* Test badający wymowę
* Oligofrenopedagogika I cz.
* Oligofrenopedagogika II cz.
* Oligofrenopedagogika III cz.
* Oligofrenologopedia
* Surdopedagogika
* Pojęcia ogólne
* Upośledzenie umysłowe
* Metoda Felicji Affolter
* Metoda Finger Painting
* Logorytmika
* Autyzm
* Zespół Aspergera
* Gabinet - zdjęcia
* Planowanie pracy
* Konspekt zajęcia 1
* Konspekt zajęcia 2
* Konspekt zajęcia 3
* Moje pomoce
* Zabawy relaksujuce
* Sprawni i zdrowi ...
* Stymulacja polisensoryczna * Migające przedszkolaki
* Kinezjologia edukacyjna
* Metody nauki czytania
* Zagadki
* Scenariusze
* Diagnoza
* WDN
* Rebusy
* Wyliczanki
* Ćwiczenia graficzne
* O współpracy
* Kwestionariusz 1
* Ankieta 1
* Ankieta 2
* Kwestionariusz 2
* Prezentacja
* Podstawa programowa
* Plany pracy
* Program 1
* Program 2
* Program 3
* Europa w oczach...cz I
* Europa w oczach...cz II
* Europa w oczach...cz III
* Z myszką...cz I
* Z myszką...cz II
* Słucham, mówię...cz. I
* Słucham, mówię...cz. II
* Słucham, mówię...III
* Program współpracy...cz. I
* Program współpracy...cz. II
* Dobro i zło cz I
* Dobro i zło cz. II
* Dobro i zło cz. III
* Żyj w zgodzie...cz I
* Żyj w zgodzie...cz II
* Żyj w zgodzie...cz III
* Żyj w zgodzie...cz IV
* Żyj w zgodzie...cz V
* Żyj w zgodzie...cz VI
* Wychowanie zdrowotne cz I
* Wychowanie zdrowotne cz II
* Nadesłane przez @dipsi
* Nadesłane przez @ahawa
* Nadesłane przez @ASIOCZEK
* Nadesłane przez użytkowników
* Wiadomości ogólne
* Sprawozdanie 1
* Sprawozdanie 2
* Sprawozdanie 3
* Diagnoza nauczyciela
* Program naprawczy
* Sprawozdanie
* Turniej wiedzy
* Prezentacja PPS
* Komentarz
* W skrócie
* Pasowanie na przedszkolaka
* Andrzejki
* Urodziny Kubusia
* Pasowanie na starszaka
* Dzień niepodległości
* Pasowanie na przedszkolaka
* Pożegnanie 5 latków
* Pasowanie
* Pożegnanie przedszkola
* Pożegnanie zerówki
* Zakończenie roku szkolnego
* Pożegnanie przedszkola
* Dzień nauczyciela
* Pożegnanie 6 latków
* Dzień teatru w przedszkolu
* Dzień kobiet
* Zakończenie przedszkola
* Ogólnie
* Bajka psychoedukacyjna
* Bajka relaksacyjna
* Bajka terapeutyczna
* Bajka psychoterapeutyczna
* Poznajemy Grecję
* Zabawy cz I
* Zabawy cz II
* Plan na II - Maluszki
* Plan na II - Starszaki
* Plan na III - Maluszki
* Plan na III - Starszaki
* Plan na IV - Maluszki
* Plan na IV - Starszaki
* Plan na V - Maluszki
* Plan na V - Starszaki
* Prace dzieci
* Plan na VI - Maluszki
* Plan na VI - Starszaki
* Plan na IX - Maluszki
* Plan na IX - Starszaki
* Plan na X - Maluszki
* Plan na X - Starszaki
* Plan na XI - Maluszki
* Plan na XI - Starszaki
* Plan na XII - Starszaki
* Plan na XII - Maluszki
* Plan na I - Starszaki
* Plan na I - Maluszki
* Plan na I
* Plan na II
* Plan na III
* Plan na IV
* Plan na V
* Plan na VI
* Plan na VII
* Plan na XI
* Plan na XII
* Pożar w Plastelinkowie
* O królu Tomku i smoku Janku
* Wakacyjna przygoda Plastelinka

Czysta woda zdrowia doda!
Scenariusz zajęć



Temat: Czysta woda zdrowia doda!

Cele:
- Poznanie wpływu wody na samopoczucie człowieka
- Zachęcenie dzieci do spożywania wody poprzez zwrócenie uwagi na korzystny
wpływ wody na samopoczucie
- Popularyzowanie wiedzy o roli wody i znaczeniu wody dla życia

Metody:
- słowna: wiersz, instrukcja, pogadanka
- czynna: zadania do wykonania, eksperyment
- percepcyjna: pokaz

Formy pracy:
- indywidualna
- zbiorowa

Materiały pomocnicze: zagadka, wiersz, ilustracja do wiersza, kartonowe krople dla każdego dziecka- w ilości według uznania nauczyciela, słoiki z wodą: z kranu, mineralną, z rzeki, produkty żywnościowe: owoce, warzywa, batoniki, ciastka, łamigłówka - Kropelki małe i duże, bębenek, szarfy- po jednaj dla każdego dziecka, nagranie muzyka do biegania i relaksacyjna, ankieta ewaluacyjna.

Uczestnicy: dzieci pięcioletnie

Przebieg zajęć:

1. Powitanie
Nauczyciel wita dzieci: dziewczynki, chłopców, tych, którzy lubią pić wodę
i są zawsze uśmiechnięci.

2. Zagadka
Dzieci rozwiązują zagadkę o wodzie: Chłodzi nas, myje nas, poi ludzi, pole
las?
3. Rozmowa na podstawie wiersza T. Ferenc pt. "Woda".
Nauczyciel recytuje dzieciom wiersz:
"W sadzie jej pełno:
w studni aż dudni,
w deszczu pluszcze głośno,
w rzece płynie,
na samym morza dnie utopiona,
nie ginie.
W chmurze lekka jak para,
w wiadrze ciężka jak ołów,
piękna jak Wodospad Niagara,
w ogrodzie jak rosnący ogród.
A co drzewa mówią,
gdy im brak wody?
Co kwiaty,
Gdy nie ma deszczu?
Co powiesz ty,
Gdy przez dnie całe
sucho w kranie
i sucho w powietrzu?
Co powie żółta trawa
i popękana ziemia,
pusta studnia i rzeka,
i Sahara bez cienia?"
Po wysłuchaniu wiersza dzieci odpowiadaj: na pytania: Gdzie znajduje się woda? Co by było, gdyby wody zabrakło?.
Jednocześnie pokazują odpowiedzi na ilustracji do wiersza.
Następnie nauczyciel uzmysławia dzieciom, że woda to życie. Pokazuje obrazek przedstawiający Ziemię, na którym kolorem zaznaczono ilość wody na jej powierzchni. Potem pokazuje obrazek człowieka z zaznaczoną ilością wody w jego organizmie i mówi: Na naszej planecie jest 70% wody i tylko 30% lądów. W ciele człowieka jest ponad 70% wody, dlatego należy pic wiele płynów.

5. Zabawa słuchowa - Własny kropelkowy rytm
Z kartonowych kropli dzieci układają swoje deszczowe rytmy i wystukują je,
uderzając dłońmi w dłonie, kolanka lub o podłogę.

6. Burza mózgów
Dzieci słuchają nagrania odgłosów wody - Padający deszcz.
Nauczyciel zachęca dzieci do wymyślania słów kojarzących się z wodą
i tworzenia haseł dotyczących korzystnego wpływu wody na samopoczucie
człowieka, np.:
- Aby zdrowia było więcej, przed jedzeniem umyj ręce
- Gdy zanieczyszczasz wody, źle robisz dla przyrody
- Oszczędzając wodę chronisz przyrodę
- Woda - źródło życia.
- Czysta woda zdrowia doda!

7. Nauka hasła -Czysta woda zdrowia doda!
Dzieci słuchają hasła. Powtarzaj go kilka razy, starając się zapamiętać. Następnie
mówią rytmicznie hasło, akcentując każdą wyodrębnioną część klaśnięciem,
kolejnym razem tupnięciem.

8. Badanie i opisywanie właściwości wody
Dzieci wypowiadają się na temat Jaka jest woda? Nauczyciel w trzech słoikach
przygotowuje wodę: w pierwszym z kranu, w drugim mineralną, w trzecim ze
zbiornika wodnego(np. rzeka). Dzieci oglądają wodę, próbują z dwóch
pierwszych słoików, podają wyniki swoich obserwacji. Stwierdzają, że woda jest
mokra, nie ma smaku i zapachu, jest przezroczysta, przyjmuje kształt naczynia, w
którym się znajduje, może być zanieczyszczona.

Podsumowując wyniki doświadczenia nauczyciel uświadamia dzieciom, że
najczystsza i najbezpieczniejsza do picia je woda źródlana lub mineralna,
przebadana.

9. Kinezjologiczne rymy
Dzieci piją wodę mineralną, a następnie wykonują ćwiczenie:
- masaż tzw. punktów na myślenie: dziecko jedna ręką masuje dwa punkty
znajdujące się pod obojczykiem z obu stron mostka, drugą rękę trzyma w tym
czasie na pępku, jednocześnie wypowiada rymowany tekst

Pije wodę - w niej energia
Czysta niczym kryształ lśni.
Dopomoże w każdej chwili
Uczyć się -uwierzcie mi.

Kolejnym razem dzieci powtarzają masaż, zmieniając układ rąk i mówią tekst
naprzemiennie: jeden wers cicho, drugi głośno.

10. Zabawa- Wolę wodę
Nauczyciel pokazuje postać misia i mówi, że nasz przyjaciel jest bardzo
spragniony i chciałby napić się czegoś zdrowego. Następnie pyta o to, co
powinien wlać do swojego kubeczka. Dzieci spośród różnych kolorowych
napojów ( cola, oranżada)i wód mineralnych, źródlanych wybierają te drugie
i wlewają do kubeczków.
Przeliczają wypełnione przez siebie kubeczki. Na zakończenie wypijają wodę.

11. Łamigłówka- Kropelki małe i duże
Łamigłówka przedstawia obrazek, na którym dzieci spacerują pod parasolami w
deszczu. Deszcz jest przedstawiony w formie kropelek.
Zadanie dla dzieci
Pokoloruj małe kropelki na niebiesko, duże na granatowo. W tabelce narysuj tyle kresek, ile jest niebieskich kropelek, granatowych kropelek.

12. Zabawa ruchowa- Umiem pływać
Dzieci biegają przy muzyce. Na dźwięk bębenka zatrzymują się i naśladują
pływanie w wodzie różnymi stylami.

13. Zabawa ruchowa-Kałuża
Dzieci układają na podłodze z szarf kilka kałuż. Biegając, przeskakują przez nie
tak, aby nie wpaść do wody.

14. Słuchanie muzyki relaksacyjnej

15 Ewaluacja z wykorzystaniem termometru uczuć
Dzieci zaznaczają kredką linie w ankiecie ewaluacyjnej- wysoką bądź niską
temperaturę, w zależności od zadowolenia z zajęć.



mgr Alicja Jarmoła
Komentarze
Brak dodanych komentarzy. Może czas dodać swój?

Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.

Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło

Prawo

Księgarenka
Książki pedagogiczne
Czasopisma pedagogiczne

Antykwariat
Pedagogiczne - sprzedam
Pedagogiczne - kupię
Różne - sprzedam
Różne - kupię

Relaks
* Strona 1

Aktualnie online
» Gości online: 5

» Użytkowników online: 0

» Łącznie użytkowników: 59,347
» Najnowszy użytkownik: MonikaNatalia10041

  70,324,301 Unikalnych wizyt