Portal Nauczycieli Przedszkola wykorzystuje pliki cookies - dowiedz się więcej ...

Zasobnik
* Ankiety, kwestionariusze
* Awans zawodowy
* Dekoracje
* Diagnoza
* Dla dyrektorów
* Do pracy z dziećmi
* Inscenizacje
* Inne
* Karty pracy
* Obserwacje
* Oligofrenopedagogika
* Origami
* Plany pracy
* Praca indywidualna
* Prezentacje
* Programy
* Publikacje
* Scenariusze
* Scenariusze uroczystości
* Wiosenne
* Letnie
* Jesienne
* Zimowe
* Wielkanocne
* Bożonarodzeniowe
* Pasowanie na przedszkolaka
* Pasowanie na starszaka
* Dzień mamy i taty
* Dzień babci i dziadka
* Pożegnanie przedszkola
* Inne
* Rozporządzenie
* Etapy
* Powołanie zespołu
* Dla rodziców
* KIP-szablon
* IPET-szablon
* IPET 1
* IPET 2
* IPET 3
* IPET 4
* IPET 5
* IPET 6
* IPET 7
* IPET 8
* IPET 9
* Inwentarz osobowości
* Dysleksja
* Arkusz obserwacji zachowań dziecka
* Karta badania
* Badanie lateralizacji
* Aktywność intelektualna
* Scenariusz 1
* Scenariusz - 5l
* Scenariusz 3
* Scenariusz - 4l
* Upominki
* "Wielka gra"
* Scenariusz 3-4l
* Dla babci i dziadka - żłobkowe
* Dla babci i dziadka - żłobkowe
* Dla babci i dziadka - żłobkowe
* Dla babci i dziadka - żłobkowe
* Zaproszenia 1
* Zaproszenia 2
* Zaproszenia 3
* Zaproszenia 4
* Kalendarz
* Opowiadanie - "Babcia..."
* Gdyby babcia miała wąsy
* Scenariusz 6
* Scenariusz 7
* Scenariusz - 4l
* Dzień Babci i Dziadka
* Dla babci i dziadka
* Prezenty dla babci i dziadka
* Prezenty dla babci i dziadka
* Dzień babci i dziadka
* Choinka 1
* Choinka 2
* Ogólnie
* Arkusz obserwacji zachowań
* Scenariusz rozmowy
* Zabawy rozwijające emocjonalność
* Zabawy I
* Zabawy II
* Zabawy III
* Zabawy IV
* Scenariusze
* Balowe konkursy
* Festynowe konkursy
* Andrzejkowe wróżby
* Propozycje świąteczne
* świąteczny nastrój
* śpiewająca choinka
* Choinka od ...
* Choinka
* świąteczna choinka
* Choinka
* Kartki świąteczne
* Jasełka dla 3-4 latków
* Baśń o narodzinach
* Jasełka dla 3-4 latków
* Przedstawienie Jasełkowe
* Tradycje i obrazki
* Jasełka po śląsku
* Dekoracje jesienne
* Dekoracje zimowe
* Dekoracje wielkanocne
* Kartki wielkanocne
* Dekoracje letnie
* Dekoracje inne
* Dekoracje z konkursu jesiennego
* Dekoracje różne
* święto rodziny
* Upominki I
* Czar dla mamy
* Dobra to chatka...
* Zaproszenie I
* Zaproszenie II
* Zaproszenie III
* Zaproszenie IV
* Dzień Mamy i Taty
* Festyn dla rodziców
* Calineczka
* Dzień Mamy i Taty
* Moja rodzina
* Dzień Mamy i Taty
* Rodzina wspólnotą dialogu
* Mamo i Tato
* Dzień Mamy i Taty
* Moja rodzina
* Spotkanie z rodzicami
* Kwiaty dla Mamy
* Kwiaty na pudełko
* Dzień Matki
* Dzień rodziny
* Dzień Mamy i Taty
* Dzień mamy i taty
* Teatrzyk dla Mamy i Taty
* Upominki II
* Upominki III
* Pomysły na upominki
* Koszyczek 1
* Koszyczek 2
* Karty pracy
* Okienne dekoracje
* Do dekoracji
* Gazetka wielkanocna 1
* Gazetka wielkanocna 2
* Dekoracje okienne 1
* Dekoracje okienne 2
* Dekoracje okienne 3
* Dekoracje okienne 4
* Przedstawienie wielkanocne
* Koszyczki różne
* Koszyk i szablon
* Wieziemy tu kogucika
* Dekoracje
* Wiadomości ogólne
* Karty pracy
* Moje pomoce
* Plany pracy
* Karty pracy 3 - 4 l
* Moje wiersze
* Moje książki
* Scenariusze z nnj
* Moja publikacja
* Adaptacyjne
* Rożne
* Paluszkowe
* Relaksujące
* Stymulujące twórczą aktywność matematyczną
* Stymulujące twórczą aktywność matematyczną II
* Tradycyjne
* Matematyczne
* Tradycyjne II
* Rozwijające inteligencję emocjonalną
* Nadesłane I
* Nadesłane II
* Nadesłane III
* Nadesłane IV
* Kącik plastyczny
* Techniki plastyczne
* Prace plastyczne
* Origami
* Kiermasze świąteczne
* Dekoracje świąteczne
* Upominki I
* Upominki II
* Upominki III
* Prace jesienne
* Prace świąteczno-zimowe
* Kółko plastyczne
* Scenariusze
* Kącik muzyczny
* Formy działalności muzycznej
* Metoda Orffa
* Metoda Batii Strauss
* Niekonwencjonalne instrumenty muzyczne
* Aktywne słuchanie muzyki wg Marii T.
* Scenariusze
* Kącik matematyczny
* Zabawy stymulujące twórczą aktywność matematyczną I
* Zabawy stymulujące twórczą aktywność matematyczną II
* Zabawy matematyczne
* Scenariusze matematyczne
* Hiszpański bez tajemnic
* Język angielski
* Ogólnie
* Zdjęcia z kącika
* Karty pracy
* Propozycje zabaw
* Korespondencja
* Scenariusze
* Kącik teatralny
* Kabaret na jednej nodze
* Kopciuszek
* Królewna śnieżka
* Zwierzęta pociągowe
* Jaś i Małgosia
* Duch Bolibrzuch
* Duch Lekkoduch
* Adaś i Ewa
* Rezerwat śledzi
* Kącik przyrody
* Ekologia
* Scenariusze ekologiczne
* Zabawy badawcze
* Scenariusze przyrodnicze
* Inne pomysły
* Ogólnie
* Zdjęcia z kącika
* Propozycje zabaw
* Scenariusze zajęć
* Metody ćwiczeń
* Metoda Kniesow
* Metoda R. Labana
* Metoda W. Sherborne
* Scenariusze
* Zadania dla 3 latków
* Zadania dla 4 latków
* Zadania dla 5 latków
* Zadania dla 6 latków
* Ogólnie
* Muzykoterapia
* Planowanie roczne
* Informacje ogólne
* Ćwiczenia
* Zabawy zimowe
* Kącik logopedyczny
* Ćwiczenia ortofoniczne
* Piosenki ortofoniczne
* Gimnastyka buzi i języka
* Wspomaganie rozwoju mowy dziecka
* Surdologopedia-konspekt
* Logopedyczne co nieco
* Test badający wymowę
* Oligofrenopedagogika I cz.
* Oligofrenopedagogika II cz.
* Oligofrenopedagogika III cz.
* Oligofrenologopedia
* Surdopedagogika
* Pojęcia ogólne
* Upośledzenie umysłowe
* Metoda Felicji Affolter
* Metoda Finger Painting
* Logorytmika
* Autyzm
* Zespół Aspergera
* Gabinet - zdjęcia
* Planowanie pracy
* Konspekt zajęcia 1
* Konspekt zajęcia 2
* Konspekt zajęcia 3
* Moje pomoce
* Zabawy relaksujuce
* Sprawni i zdrowi ...
* Stymulacja polisensoryczna * Migające przedszkolaki
* Kinezjologia edukacyjna
* Metody nauki czytania
* Zagadki
* Scenariusze
* Diagnoza
* WDN
* Rebusy
* Wyliczanki
* Ćwiczenia graficzne
* O współpracy
* Kwestionariusz 1
* Ankieta 1
* Ankieta 2
* Kwestionariusz 2
* Prezentacja
* Podstawa programowa
* Plany pracy
* Program 1
* Program 2
* Program 3
* Europa w oczach...cz I
* Europa w oczach...cz II
* Europa w oczach...cz III
* Z myszką...cz I
* Z myszką...cz II
* Słucham, mówię...cz. I
* Słucham, mówię...cz. II
* Słucham, mówię...III
* Program współpracy...cz. I
* Program współpracy...cz. II
* Dobro i zło cz I
* Dobro i zło cz. II
* Dobro i zło cz. III
* Żyj w zgodzie...cz I
* Żyj w zgodzie...cz II
* Żyj w zgodzie...cz III
* Żyj w zgodzie...cz IV
* Żyj w zgodzie...cz V
* Żyj w zgodzie...cz VI
* Wychowanie zdrowotne cz I
* Wychowanie zdrowotne cz II
* Nadesłane przez @dipsi
* Nadesłane przez @ahawa
* Nadesłane przez @ASIOCZEK
* Nadesłane przez użytkowników
* Wiadomości ogólne
* Sprawozdanie 1
* Sprawozdanie 2
* Sprawozdanie 3
* Diagnoza nauczyciela
* Program naprawczy
* Sprawozdanie
* Turniej wiedzy
* Prezentacja PPS
* Komentarz
* W skrócie
* Pasowanie na przedszkolaka
* Andrzejki
* Urodziny Kubusia
* Pasowanie na starszaka
* Dzień niepodległości
* Pasowanie na przedszkolaka
* Pożegnanie 5 latków
* Pasowanie
* Pożegnanie przedszkola
* Pożegnanie zerówki
* Zakończenie roku szkolnego
* Pożegnanie przedszkola
* Dzień nauczyciela
* Pożegnanie 6 latków
* Dzień teatru w przedszkolu
* Dzień kobiet
* Zakończenie przedszkola
* Ogólnie
* Bajka psychoedukacyjna
* Bajka relaksacyjna
* Bajka terapeutyczna
* Bajka psychoterapeutyczna
* Poznajemy Grecję
* Zabawy cz I
* Zabawy cz II
* Plan na II - Maluszki
* Plan na II - Starszaki
* Plan na III - Maluszki
* Plan na III - Starszaki
* Plan na IV - Maluszki
* Plan na IV - Starszaki
* Plan na V - Maluszki
* Plan na V - Starszaki
* Prace dzieci
* Plan na VI - Maluszki
* Plan na VI - Starszaki
* Plan na IX - Maluszki
* Plan na IX - Starszaki
* Plan na X - Maluszki
* Plan na X - Starszaki
* Plan na XI - Maluszki
* Plan na XI - Starszaki
* Plan na XII - Starszaki
* Plan na XII - Maluszki
* Plan na I - Starszaki
* Plan na I - Maluszki
* Plan na I
* Plan na II
* Plan na III
* Plan na IV
* Plan na V
* Plan na VI
* Plan na VII
* Plan na XI
* Plan na XII
* Pożar w Plastelinkowie
* O królu Tomku i smoku Janku
* Wakacyjna przygoda Plastelinka

Gimnastyka korekcyjna
KONSPEKT ĆWICZEŃ Z GIMNASTYKI KOREKCYJNEJ

TEMAT: Korygowanie wady postawy - plecy wklęsłe.
CELE GŁÓWNE:
- Rozciąganie mm grzbietu odcinka lędźwiowego.
- Wzmocnienie mięśni osłabionych mm pośladkowych i mm brzucha.:
MIEJSCE ZAJĘĆ: sala do zajęć do gimnastyki korekcyjnej
WIEK ĆWICZĄCYCH: 13 lat.
LICZBA ĆWICZĄCYCH: 10 osób.
PRZYBORY I PRZYRZĄDY: drabinki, bębenek, organki, piórka, sznurki, folia bąbelkowa, słomki, taśma klejąca, kartki.
CZAS ĆWICZEŃ: 45 minut.
METODY STOSOWANE: ścisła, zabawowa, naśladowcza,.
PROWADZĄCY: mgr Monika Stępień, mgr Anna Ziarnik
Tok lekcji Cel ćwiczenia. Treść - opis ćwiczeń Dozowanie Uwagi organizacyjno - metodyczne, przybory
CZĘŚĆ I
1. Autokorekcja postawy (przed lustrem) Cel: Pobudzenie ukł. nerwowego, zaangażowanie receptorów wzroku i czucia głębokiego
Korekcja postawy przez N, autokorekcja przed lustrem: korygowanie ustawienia: spięcie pośladków, ugięcie kolan, wypchnięcie spojenia łonowego do przodu, marsz w tej postawie dookoła Sali. 2 minuty
stojąc przodem, bokiem
-po autokorekcji przed lustrem, marsz dookoła sali na palcach

2. Zabawa ożywiająca. Cel: Pobudzenie ukł. krążeniowo- oddechowego, rozciąganie mm grzbietu
Zabawa "Zdobądź kartkę"- Uczestnicy podzieleni są na 2 zespoły, które poruszają się na czworakach. Jedna drużyna ma przyklejone na plecach kartki. Zadaniem drugiej jest zerwanie jak najwięcej kartek(każda kartka to jeden punkt) i przyklejenie jej sobie na plecach. Wygrywa drużyna, która zdobyła więcej kartek. Ok. 2 min
3. Ćwiczenia oddechowe (tor piersiowy) Cel: Wzmacnianie mm. oddechowych, kształtowanie piersiowego toru oddychania.
Pw: leżenie przodem naprzeciw siebie, nogi wyprostowane ramiona wzdłuż tułowia. Słomki ułożone równolegle, tworzą tor, w środku piłeczka pingpongowa
Ruch: dmuchanie piłeczki do partnera 6x Należy podłożyć kocyk pod odcinek lędźwiowy, klatka piersiowa przylega do podłogi
CZĘŚĆ II
1. Ćwiczenia głowy i szyi. Cel: Wzmacnianie mm karku.
P.w. siad prosty, ręce oparte na podłodze z tyłu
Ruch: naśladowanie ruchów głowy żółwia wydostającego się i wchodzącego do skorupy. 8x Nauczyciel kontroluje prawidłową postawę podczas wykonywania ćwiczeń
2. Ćwiczenia ramion i obręczy barkowej.
Cel: Wzmacnianie mięśni ramion i obręczy barkowej
P.w. Siad na krześle, dłonie na czole,
Ruch: Równocześnie naciskanie głową na dłonie i dłońmi na głowę- wytrzymać licząc do 4,
8x- po 2
x w każdym
kierunku,
brzuch wciągnięty, pośladki napięte kontroluje
prawidłową postawę
podczas
wykonywania
ćwiczeń, plecy
przylegają do
oparcia,
3. Zabawa kształtująca nawyk prawidłowej postawy
Cel: Doskonalenie przyjmowania postawy skorygowanej.
P.w.: Zabawa "Pająk i muchy". Dzieci biegają po sali w dowolnych kierunkach,
na umówiony sygnał - "pająk"- przyjmują pozycję skorygowaną: leżenie tyłem, nogi ugięte stopy oparte na podłodze, dłonie oparte na biodrach (kolce biodrowe przednie górne) naciskają na miednicę, dociskając odcinek lędźwiowy kręgosłupa do podłogi, brzuch wciągnięty. 3 x 5 Zabawa trwa ok.
3 min. Należy zwrócić
uwagę , by łopatki
przylegały do
podłoża.
4. Ćwiczenie oddechowe (tor brzuszny)
Cel: Wzmacnianie mm. oddechowych
P.w. siad skulony
Ruch: wykonanie głębokiego wdech przechodząc do siadu klęcznego i wydech powrót do pozycji wyjściowej- wykonując głośne syczenie Ćw. Powtórzyć
4 x, w
samodzielnie
regulowanym
tempie,4-6x

5.Cwiczenie mm grzbietu.
Cel: Rozciąganie mm. grzbietu odcinka lędźwiowego, rozc. mm. czworobocznych lędźwi
Ruch: "Stonoga"- ust w rzędzie, na sygnał skłon T w przód i chwyt za kostki poprzednika- marsz w przód. Wszyscy muszą jednocześnie przenosić do przodu raz PNN, raz LNN. 2 minuty NN wyprostowane, biodra uniesione wysoko pierwsza osoba prowadzi rstonogęr1; zygzakiem po sali
6. Ćwiczenie mm brzucha Cel: wzmocnienie mięśni brzucha.
P.w. leżenie tyłem, kończyny dolne ugięte w stawach biodrowych i kolanowych, stopy oparte na podłożu, ramiona wzdłuż tułowia.
Ruch: zataczanie kół- rowerek. 6x Nie unosimy ramion i tułowia
7. Ćwiczenia mm pośladków i nóg.
Cel: wzmocnienie mięśni pośladkowych, wzmocnienie mięśni kulszowo-goleniowych, wzmocnienie mięśni prostownika grzbietu odcinka lędźwiowego
P.w. klęk podparty w odległości 2 kroków od siebie
P.w. unoszenie jednocześnie: do poziomu przed siebie prawą rękę i wyprostowaną w tył do poziomu lewą nogę. W tej pozycji wytrzymują 10 s. 6x Kolana przybliżone, ręce na szerokość barków, głowa wzdłuż tułowia
9. Ćwiczenia kształtujące nawyk prawidłowej postawy.
Cel: nauka przyjmowania postawy skorygowanej.
P.w.-leżenie tyłem, nogi ugięte. Stopy oparte na podłodze. Jedna dłoń leży pod odcinkiem lędźwiowym kręgosłupa.
Ruch: jednoczesny wyprost obu nóg przez przesuwanie stóp z kontrolą przylegania odc. lędźwiowego kręgosłupa do podłogi.
7x
W czasie ćwiczenia stopy nie powinny być unoszone nad podłogę.
Zwracamy na prawidłowe ułożenie odc. piersiowego - barki powinny przylegać do podłogi.
10. Ćwiczenie mm grzbietu i pośladków na przyrządach(dolny odcinek grzbietu).

Cel: rozciąganie mm biodrowo-lędźwiowego, wzmacnianie mm pośladkowych, elongacja kręgosłupa.
P.w. przysiad zwieszony przodem do drabinki na 5-6 szczeblu. Jedna noga wyprostowana.
Ruch- wymach nogą wyprostowaną w górę. 4-6x
W czasie ćwiczenia biodra nie powinny być uniesione.
11. Ćwiczenia mm brzucha.
Cel: wzmocnienie mm brzucha.
Zabawa "Gra na bębenku, gra na organkach".
P.w.- dzieci siedzą z nogami ugiętymi. Ręce oparte dłońmi o podłogę za sobą. Tułów wyprostowany.
Ruch- dzieci unoszą nogi nad podłogę i rytmicznie, lekko uderzają piętami o podłogę, jakby grały na bębenku : (na hasło 1 Gramy na bębenku)
- dzieci zginają podeszwowo stopy i dotykają lekko palcami stóp do podłogi przed sobą naśladują pianistę na fortepianie/ organkach (na hasło Gramy na organkach) 2 min.
Bębenek / organki. Przez cały czas zabawy tułów powinien być wyprostowany, a głowa wyciągnięta w górę. Prowadzący na zmianę podaje hasła. Po zakończeniu zabawy prowadzący wyróżnia osobę, która błędnie grała i nie popełniła błędu: brak korekcji postawy w czasie zabawy, uderzanie w podłogę całymi stopami.
12. Ćwiczenia oddechowe (tor brzuszny).
Cel: kształtowanie przeponowego toru oddechowego, wzmacnianie mm oddechowych.
P.w. : leżenie tyłem, nogi ugięte w kolanach, stopy oparte o podłoże. Dłonie na kolcach biodrowych przednich górnych. Odcinek lędźwiowy przylega do podłogi.

Ruch: wdech nosem- brzuch unosi się do góry z krążkami. Wydech ustami- brzuch opada, dłonie dociskają miednicę do podłoża. 4 x
Zwrócenie uwagi na pozycję krążka podczas wdechu i wydechu.
13. Ćwiczenie mm grzbietu na przyrządach (dolny odcinek).
Cel: Rozciąganie mm prostownika grzbietu odc. lędźwiowego i mm czworobocznych lędźwi.
P.w.: leżenie tyłem na skośnie
zaczepionej ławce o drabinki szeroki chwyt dłońmi za szczebel.

Ruch: wznos ugiętych, a
następnie wyprostowanych nóg , do
leżenia przerzutnego, powrót do pozycji wyjściowej.
7x Drabinki, ławeczka. Zwrócić uwagę na
konieczność
uginania nóg w
kolanach w
momencie unoszenia.
14. Ćwiczenia mm pośladkowych.

Cel: wzmacnianie mm pośladkowych.
P.w.: średnia pozycja Klappa (klęk podparty z ramionami ugiętymi w łokciach), jedna noga wyprostowana, uniesiona nad podłogą.
Ruch: krążenie wyprostowaną nogą w powietrzu. 3 x krążenia w prawo,
3 x krążenia w lewo
Zmiana nóg. Noga ma być przedłużeniem tułowia, uważać żeby nie nastąpiło pogłębienie lordozy.
Przy pogłębionej lordozie ćwiczący jednocześnie napina mm brzucha.
15. Ćwiczenia mm brzucha.
Cel: wzmacnianie mm brzucha.
P.w.: zwis tyłem na drabince z nogami ugiętymi.

Ruch: unoszenie nóg ugiętych w kolanach do klatki piersiowej.
6x Głowa wygięta w górę/
CZĘŚĆ TRZECIA
1. Ćwiczenia przeciw płaskostopiu.


Cel: wzmocnienie mm wysklepiających stopy
P.w.: pozycja stojąca

Ruch: zwijanie kawałka folii bąbelkowej w "kokardkę"

2. Ćwiczenia kształtujące nawyk prawidłowej postawy.
Cel: nauka przyjmowania skorygowanej postawy.
P.w.: półprzysiad do ściany.
Ruch: utrzymując przywarcie pleców i odc. lędźwiowego kręgosłupa do ściany, wyprost nóg do stania.
4x
Plecy przylegają do ściany. Prawidłowe ułożenie odcinak piersiowego.
3. Ćwiczenia oddechowe (tor piersiowy).
Cel: zwiększanie pojemności płuc.
P.w.: marsz z zachowaniem postawy skorygowanej. Ruch: Dmuchanie piórek znajdujących się na krążku.
5x
Zachowanie prawidłowej postawy ciała.
4. Korekcja postawy.
Cel: korekcja postawy
P.w. - stanie bokiem do lustra. Następnie po wzrokowej kontroli poprawności w lustrze zamknięcie oczu i utrzymanie postawy skorygowanej. Nie otwierając oczu rozluźnienie mięśni z utratą korekcji i powrót do pozycji skorygowanej. Gdy ćwiczący jest przekonany, ze przyjął postawę skorygowaną otwiera oczy i kontroluje poprawność swojej postawy.
3x (prawa, lewa strona)



BIBLIOGRAFIA:
1. M. Bondarowicz, S. Owczarek, "Zabawy i gry ruchowe w gimnastyce korekcyjnej".
2. M. Kutner- Kozińska, K. Wlażnik, "Gimnastyka korekcyjna dla dzieci 6-10 letnich".
3. S. Owczarek, "Atlas ćwiczeń korekcyjnych".
Komentarze
Brak dodanych komentarzy. Może czas dodać swój?

Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.

Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło

Prawo

Księgarenka
Książki pedagogiczne
Czasopisma pedagogiczne

Antykwariat
Pedagogiczne - sprzedam
Pedagogiczne - kupię
Różne - sprzedam
Różne - kupię

Relaks
* Strona 1

Aktualnie online
» Gości online: 10

» Użytkowników online: 0

» Łącznie użytkowników: 59,429
» Najnowszy użytkownik: anami2

  73,036,366 Unikalnych wizyt