Portal Nauczycieli Przedszkola wykorzystuje pliki cookies - dowiedz si wicej ...

Zasobnik
* Ankiety, kwestionariusze
* Awans zawodowy
* Dekoracje
* Diagnoza
* Dla dyrektorw
* Do pracy z dziemi
* Inscenizacje
* Inne
* Karty pracy
* Obserwacje
* Oligofrenopedagogika
* Origami
* Plany pracy
* Praca indywidualna
* Prezentacje
* Programy
* Publikacje
* Scenariusze
* Scenariusze uroczystoci
* Sprawozdania
* Wiosenne
* Letnie
* Jesienne
* Zimowe
* Wielkanocne
* Boonarodzeniowe
* Pasowanie na przedszkolaka
* Pasowanie na starszaka
* Dzie mamy i taty
* Dzie babci i dziadka
* Poegnanie przedszkola
* Inne
* Rozporzdzenie
* Etapy
* Powoanie zespou
* Dla rodzicw
* KIP-szablon
* IPET-szablon
* IPET 1
* IPET 2
* IPET 3
* IPET 4
* IPET 5
* IPET 6
* IPET 7
* IPET 8
* IPET 9
* Inwentarz osobowoci
* Dysleksja
* Arkusz obserwacji zachowa dziecka
* Karta badania
* Badanie lateralizacji
* Aktywno intelektualna
* Scenariusz 1
* Scenariusz - 5l
* Scenariusz 3
* Scenariusz - 4l
* Upominki
* "Wielka gra"
* Scenariusz 3-4l
* Dla babci i dziadka - obkowe
* Dla babci i dziadka - obkowe
* Dla babci i dziadka - obkowe
* Dla babci i dziadka - obkowe
* Zaproszenia 1
* Zaproszenia 2
* Zaproszenia 3
* Zaproszenia 4
* Kalendarz
* Opowiadanie - "Babcia..."
* Gdyby babcia miaa wsy
* Scenariusz 6
* Scenariusz 7
* Scenariusz - 4l
* Dzie Babci i Dziadka
* Dla babci i dziadka
* Prezenty dla babci i dziadka
* Prezenty dla babci i dziadka
* Dzie babci i dziadka
* Choinka 1
* Choinka 2
* Oglnie
* Arkusz obserwacji zachowa
* Scenariusz rozmowy
* Zabawy rozwijajce emocjonalno
* Zabawy I
* Zabawy II
* Zabawy III
* Zabawy IV
* Scenariusze
* Balowe konkursy
* Festynowe konkursy
* Andrzejkowe wrby
* Propozycje witeczne
* witeczny nastrj
* piewajca choinka
* Choinka od ...
* Choinka
* witeczna choinka
* Choinka
* Kartki witeczne
* Jaseka dla 3-4 latkw
* Ba o narodzinach
* Jaseka dla 3-4 latkw
* Przedstawienie Jasekowe
* Tradycje i obrazki
* Jaseka po lsku
* Dekoracje jesienne
* Dekoracje zimowe
* Dekoracje wielkanocne
* Kartki wielkanocne
* Dekoracje letnie
* Dekoracje inne
* Dekoracje z konkursu jesiennego
* Dekoracje rne
* wito rodziny
* Upominki I
* Czar dla mamy
* Dobra to chatka...
* Zaproszenie I
* Zaproszenie II
* Zaproszenie III
* Zaproszenie IV
* Dzie Mamy i Taty
* Festyn dla rodzicw
* Calineczka
* Dzie Mamy i Taty
* Moja rodzina
* Dzie Mamy i Taty
* Rodzina wsplnot dialogu
* Mamo i Tato
* Dzie Mamy i Taty
* Moja rodzina
* Spotkanie z rodzicami
* Kwiaty dla Mamy
* Kwiaty na pudeko
* Dzie Matki
* Dzie rodziny
* Dzie Mamy i Taty
* Dzie mamy i taty
* Teatrzyk dla Mamy i Taty
* Upominki II
* Upominki III
* Pomysy na upominki
* Koszyczek 1
* Koszyczek 2
* Karty pracy
* Okienne dekoracje
* Do dekoracji
* Gazetka wielkanocna 1
* Gazetka wielkanocna 2
* Dekoracje okienne 1
* Dekoracje okienne 2
* Dekoracje okienne 3
* Dekoracje okienne 4
* Przedstawienie wielkanocne
* Koszyczki rne
* Koszyk i szablon
* Wieziemy tu kogucika
* Dekoracje
* Wiadomoci oglne
* Karty pracy
* Moje pomoce
* Plany pracy
* Karty pracy 3 - 4 l
* Moje wiersze
* Moje ksiki
* Scenariusze z nnj
* Moja publikacja
* Adaptacyjne
* Rone
* Paluszkowe
* Relaksujce
* Stymulujce twrcz aktywno matematyczn
* Stymulujce twrcz aktywno matematyczn II
* Tradycyjne
* Matematyczne
* Tradycyjne II
* Rozwijajce inteligencj emocjonaln
* Nadesane I
* Nadesane II
* Nadesane III
* Nadesane IV
* Kcik plastyczny
* Techniki plastyczne
* Prace plastyczne
* Origami
* Kiermasze witeczne
* Dekoracje witeczne
* Upominki I
* Upominki II
* Upominki III
* Prace jesienne
* Prace witeczno-zimowe
* Kko plastyczne
* Scenariusze
* Kcik muzyczny
* Formy dziaalnoci muzycznej
* Metoda Orffa
* Metoda Batii Strauss
* Niekonwencjonalne instrumenty muzyczne
* Aktywne suchanie muzyki wg Marii T.
* Scenariusze
* Kcik matematyczny
* Zabawy stymulujce twrcz aktywno matematyczn I
* Zabawy stymulujce twrcz aktywno matematyczn II
* Zabawy matematyczne
* Scenariusze matematyczne
* Hiszpaski bez tajemnic
* Jzyk angielski
* Oglnie
* Zdjcia z kcika
* Karty pracy
* Propozycje zabaw
* Korespondencja
* Scenariusze
* Kcik teatralny
* Kabaret na jednej nodze
* Kopciuszek
* Krlewna nieka
* Zwierzta pocigowe
* Ja i Magosia
* Duch Bolibrzuch
* Duch Lekkoduch
* Ada i Ewa
* Rezerwat ledzi
* Kcik przyrody
* Ekologia
* Scenariusze ekologiczne
* Zabawy badawcze
* Scenariusze przyrodnicze
* Inne pomysy
* Oglnie
* Zdjcia z kcika
* Propozycje zabaw
* Scenariusze zaj
* Metody wicze
* Metoda Kniesow
* Metoda R. Labana
* Metoda W. Sherborne
* Scenariusze
* Zadania dla 3 latkw
* Zadania dla 4 latkw
* Zadania dla 5 latkw
* Zadania dla 6 latkw
* Oglnie
* Muzykoterapia
* Planowanie roczne
* Informacje oglne
* wiczenia
* Zabawy zimowe
* Kcik logopedyczny
* wiczenia ortofoniczne
* Piosenki ortofoniczne
* Gimnastyka buzi i jzyka
* Wspomaganie rozwoju mowy dziecka
* Surdologopedia-konspekt
* Logopedyczne co nieco
* Test badajcy wymow
* Oligofrenopedagogika I cz.
* Oligofrenopedagogika II cz.
* Oligofrenopedagogika III cz.
* Oligofrenologopedia
* Surdopedagogika
* Pojcia oglne
* Upoledzenie umysowe
* Metoda Felicji Affolter
* Metoda Finger Painting
* Logorytmika
* Autyzm
* Zesp Aspergera
* Gabinet - zdjcia
* Planowanie pracy
* Konspekt zajcia 1
* Konspekt zajcia 2
* Konspekt zajcia 3
* Moje pomoce
* Zabawy relaksujuce
* Sprawni i zdrowi ...
* Stymulacja polisensoryczna * Migajce przedszkolaki
* Kinezjologia edukacyjna
* Metody nauki czytania
* Zagadki
* Scenariusze
* Diagnoza
* WDN
* Rebusy
* Wyliczanki
* wiczenia graficzne
* O wsppracy
* Kwestionariusz 1
* Ankieta 1
* Ankieta 2
* Kwestionariusz 2
* Prezentacja
* Podstawa programowa
* Plany pracy
* Program 1
* Program 2
* Program 3
* Europa w oczach...cz I
* Europa w oczach...cz II
* Europa w oczach...cz III
* Z myszk...cz I
* Z myszk...cz II
* Sucham, mwi...cz. I
* Sucham, mwi...cz. II
* Sucham, mwi...III
* Program wsppracy...cz. I
* Program wsppracy...cz. II
* Dobro i zo cz I
* Dobro i zo cz. II
* Dobro i zo cz. III
* yj w zgodzie...cz I
* yj w zgodzie...cz II
* yj w zgodzie...cz III
* yj w zgodzie...cz IV
* yj w zgodzie...cz V
* yj w zgodzie...cz VI
* Wychowanie zdrowotne cz I
* Wychowanie zdrowotne cz II
* Wiosenne
* Jesienne
* Zimowe
* Letnie
* Rne
* Rne II
* Nadesane przez @dipsi
* Nadesane przez @ahawa
* Nadesane przez @ASIOCZEK
* Nadesane przez uytkownikw
* Wiadomoci oglne
* Sprawozdanie 1
* Sprawozdanie 2
* Sprawozdanie 3
* Diagnoza nauczyciela
* Program naprawczy
* Sprawozdanie
* Turniej wiedzy
* Prezentacja PPS
* Komentarz
* W skrcie
* Pasowanie na przedszkolaka
* Andrzejki
* Urodziny Kubusia
* Pasowanie na starszaka
* Dzie niepodlegoci
* Pasowanie na przedszkolaka
* Poegnanie 5 latkw
* Pasowanie
* Poegnanie przedszkola
* Poegnanie zerwki
* Zakoczenie roku szkolnego
* Poegnanie przedszkola
* Dzie nauczyciela
* Poegnanie 6 latkw
* Dzie teatru w przedszkolu
* Dzie kobiet
* Zakoczenie przedszkola
* Oglnie
* Bajka psychoedukacyjna
* Bajka relaksacyjna
* Bajka terapeutyczna
* Bajka psychoterapeutyczna
* Poznajemy Grecj
* Zabawy cz I
* Zabawy cz II
* Plan na II - Maluszki
* Plan na II - Starszaki
* Plan na III - Maluszki
* Plan na III - Starszaki
* Plan na IV - Maluszki
* Plan na IV - Starszaki
* Plan na V - Maluszki
* Plan na V - Starszaki
* Prace dzieci
* Plan na VI - Maluszki
* Plan na VI - Starszaki
* Plan na IX - Maluszki
* Plan na IX - Starszaki
* Plan na X - Maluszki
* Plan na X - Starszaki
* Plan na XI - Maluszki
* Plan na XI - Starszaki
* Plan na XII - Starszaki
* Plan na XII - Maluszki
* Plan na I - Starszaki
* Plan na I - Maluszki
* Plan na I
* Plan na II
* Plan na III
* Plan na IV
* Plan na V
* Plan na VI
* Plan na VII
* Plan na XI
* Plan na XII
* Poar w Plastelinkowie
* O krlu Tomku i smoku Janku
* Wakacyjna przygoda Plastelinka

Metoda Batii Strauss
W poniedziaek (20.03.2006 r.) uczestniczyam w warsztatach szkoleniowych
"Aktywne suchanie muzyki metod Batii Strauss".

Prowadziy je nauczycielki z Tarnowa Opolskiego, ktre od dawna stosuj t metod
w swojej pracy. Na wstpie zapoznay nas z postaci Batii Strauss, pniej
z kolei pokazyway jak wykorzysta metod w pracy z dziemi przedszkolnymi.

Zaprezentoway nam 8 zabaw przy muzyce klasycznej. Warsztaty byy tak
przygotowane, aby uczestniczce w nich nauczycielki mogy bawi si
przy muzyce tak jak dzieci. Jest to najlepszy sposb zapamitania zabaw
wprowadzonych na warsztatach. Musz przyzna, e zainspirowaa mnie ta
metoda i ju na pierwszych swoich zajciach wprowadziam dzieciom jedn z zabaw.
Bawilimy si wspaniale.Postaram si przybliy metod oraz zabaw
wykorzystan na zajciach z dziemi. Batii Strauss to ydowska reprezentantka
pedagogiki. Jest muzykiem z wyksztacenia i zamiowania. Jej metoda opiera si na
zapoznania dzieci z muzyk klasyczn, jazzow, folklorem rnych regionw.
Polega na wykorzystaniu elementw ruchu, taca, gestw, piewu oraz gry na
instrumentach perkusyjnych.

Metoda Batii Strauss ma due zalety:

- sprawia, e suchana przez dzieci muzyka staje si lubiana i chtnie suchana,

- stwarza dzieciom moliwo zabawy z muzyk,

- pozwala dzieciom czerpa z muzyki to co najlepsze: pikno, wraliwo, pomysowo, muzykalno,

- uruchamia wyobrani muzyczn dzieci,

- czyni kady rodzaj muzyki zrozumiay i prosty w odbiorze.

Ten nowy model aktywnego suchania muzyki ma kilka etapw:

1. Wysuchanie przez dzieci utworu muzycznego, wypowiedzi na jego temat (tempo,
dynamika)

2. Opowie nawizujca do muzyki, elementw ruchu

3. Przedstawienie utworu przy pomocy ruchu ilustrujcego jego tre.
(Ruchy musz by sugestywne i wyraziste). Tre bajki, opowiadania mona
przedstawi przy pomocy gestw i taca.

4. Tworzenie orkiestry z dyrygentem na czele. Dyrygent wykonujc okrelone znaki
podaje rytm grania poszczeglnych instrumentw. Orkiestra dziecica realizuje swoje fragmenty tworzc akompaniament do utworu. Dzieci powinny by ustawione
w rzdach, natomiast dyrygent naprzeciwko.Dyrygent stojcy naprzeciw ma cay
czas ma grajcych w zasigu wzroku, a jego gesty kierowane s w kierunku
konkretnych dzieci.

4. Ostatni etap to gra na instrumentach perkusyjnych wg partytury graficznej.
Kademu znakowi na partyturze odpowiada konkretny instrument.
Mona oczywicie zastosowa instrumenty niekonwencjonalne, takie jak:
woreczki foliowe, patyki, klucze, dzwoneczki, kubeczki plastikowe...

Aktywne suchanie muzyki ma przebieg zabawy, gdzie dowiadczenia zdobywa si
podczas kolejnych etapw. Kady etap metody Batii Strauss to osiganie nowych
dowiadcze muzycznych oraz odkrywanie walorw i tajemnic tkwicych w muzyce.
Poniewa szkolenie, w ktrym uczestniczyam odbyo si w poniedziaek,
a nasz temat tygodnia brzmi "Pierwsze kwiaty wiosenne", postanowiam
wykorzysta na zajciach cztery pierwsze etapy metody. Oto jak to wygldao.

1. Suchanie utworu muzycznego - Jerzego Fryderyka Haendla - "Muzyka na wodzie".

2. Rozmowa na temat muzyki - dzieci opowiaday jaka jest muzyka,
jakie syszymy dwiki

3. Opowiadanie - bajka - pewnego sonecznego, wiosennego dnia kwiatuszki
postanowiy urzdzi sobie bal. Rozesay wic zaproszenia, aby na bal przyszo
jak najwicej kwiatw. Gdy muzyka rozbrzmiaa kwiaty rozpoczy swj taniec.
Jednak niezbyt dobrze umiay taczy, wic w tacu si sprzeczay. Poniewa
byy ze sob bardzo zwizane to dugo si nie sprzeczay. Po krtkiej chwili
znw taczyy razem. A ich taniec wyglda tak

4. Przedstawienie utworu przy pomocy gestw, ruchw rak i ng:

(elementy z warsztatw w ktrych uczestniczyam)

Siedzimy na maych krzesekach.

I tacz tak, i tacz tak -

ruchy naprzemienne rkoma w gr (krcenie mynka)

bo taczy lubi, taczy lubi,

taczy lubi tak - ruchy naprzemienne rkoma w d (krcenie mynka)

I tacz tak, i tacz tak -
ruchy naprzemienne rkoma w gr (krcenie mynka)

bo taczy lubi, taczy lubi,
taczy lubi tak - ruchy naprzemienne rkoma w d
(krcenie mynka)

Rozchodz si i schodz si -
oddalanie rk i przyblianie ich

I kady sobie rzepk skrobie bum
tarara bum - rysowanie k - rkoma na wysokoci gowy
Maszeruj, maszeruj, maszeruj ju
- maszerujemy w miejscu

I jeden listek, jeden listek
rozkadaj ju - pokazujemy jedn rk gest rozkadania licia

Maszeruj, maszeruj, maszeruj ju - maszerujemy w miejscu

I drugi listek, drugi listek
rozkadaj ju - pokazujemy jedn rk gest rozkadania licia

I jeden kwiatek tup - tupiemy jedn nog

I drugi kwiatek tup - tupiemy drug nog

I kady sobie rzepk skrobie bum

tarara bum - rysowanie k - rkoma na wysokoci gowy

I jeden kwiatek tup - tupiemy jedn nog

I drugi kwiatek tup - tupiemy drug nog

I kady sobie rzepk skrobie bum
tarara bum - rysowanie k - rkoma na wysokoci gowy

I tacz tak, znw tacz tak -
ruchy naprzemienne rkoma w gr (krcenie mynka)

bo taczy lubi, taczy lubi,
taczy lubi tak - ruchy naprzemienne rkoma w d
(krcenie mynka)

I tacz tak, znw tacz tak -
ruchy naprzemienne rkoma w gr (krcenie mynka)

bo taczy lubi, taczy lubi,
taczy lubi tak - ruchy naprzemienne rkoma w d
(krcenie mynka)

Rozchodz si i schodz si -
oddalanie rk i przyblianie ich

I kady sobie rzepk skrobie bum
tarara bum - rysowanie k - rkoma na wysokoci gowy

Po raz pierwszy w ten sposb przedstawiaam swoim dzieciom
muzyk klasyczn i nie spodziewaam si, e tak ywo
zareaguj. Dzieci chciay bez koca powtarza zabaw.
Na pewno bd realizowaa kolejne etapy tego
utworu muzycznego.

Komentarze
#1 | Marzena dnia April 06 2006 07:17:51
Obiecaam kolejny etap, a tu epidemia w przedszkolu. OSPA!!! I dzieci jak na lekarstwo.
#2 | dana40 dnia June 07 2006 21:10:41
metoda Batii Strauss jest super! w naszym przedszkolu wykorzystujemy j przy kadej nadarzajcej si okazji np. Bal Rodzinny, konkursy midzygrupowe, zajcia z rodzicami i inne
bardzo czsto stosujemy te zabawy z zestawu KlanzaGrin
#3 | marta61 dnia September 07 2006 17:49:06
chciaabym uczestniczy w takim warsztacie szkoleniowym ale nie mog znale ofert mieszkam w Wilkopolsce - okolice Leszna i Poznania, moe kto wie kiedy i gdzie odbdzie si taki warsztat?
#4 | Marzena dnia September 07 2006 18:14:30
Myl, e ofert powinna poszuka w Waszym kuratorium, albo w WOM bd w WODN.
#5 | Marzena dnia November 11 2006 14:37:45
Pod warunkiem, e kto je zorganizuje. U nas organizacj zaj si nauczyciel metodyk.
#6 | dabrowka dnia November 26 2006 23:11:53
a ja dopiero teraz odkryam t metod i jestem ni oczarowana dziki za pomys na zabawe Grin
#7 | rutka29 dnia May 14 2007 00:04:47
a gdzie mona przeczyta co wicej na temat tej metody? Ja jestem mam przedszkolaczka i lubi si uczy po to, eby z ma mc pracowa i odkrywa wiatSmile
#8 | Marzena dnia May 14 2007 06:44:14
moe sprobuj w Internecie, ja mam tylko materiay praktyczne, czyli melodie i sposb wykonywania zabaw
#9 | rutka29 dnia May 14 2007 11:49:58
dzikuj za informacjSmile. Sprawdzaam, ale z informacjami jest tak sobie. Mylaam, e mona kupi gdzie ksik o tej metodzie. Pozdrawiam
#10 | Marzena dnia June 14 2007 20:40:19
Na zakoczenie roku koleanka wykorzystuje jedno z wiecze z tej metody. Muzyka "Dla Zuzi" - bardzo popularna. Dzielimy grup na 3 zespoy. Jeden zesp otrzymuje drewniane paeczki, rodkowy zesp - trjkty muzyczne, a trzeci zesp tamburyna. Jedno z dzieci jest tancerzem. Nauczyciel jest dyrygentem i wystukujc rytm melodii na swoich palcach wskazuje grup, ktra ma gra. W tej melodii jest w jednym miejscu zupena zmiana muzyki i wwczas taczy tancerka. Mwi wam ... wietnie to wyglda.

Dodaj komentarz
Zaloguj si, aby mc doda komentarz.

Logowanie
Nazwa uytkownika

Haso



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj si

Nie moesz si zalogowa?
Popro o nowe haso

Prawo

Ksigarenka
Ksiki pedagogiczne
Czasopisma pedagogiczne

Relaks
* Strona 1

Aktualnie online
» Goci online: 10

» Uytkownikw online: 0

» cznie uytkownikw: 59,692
» Najnowszy uytkownik: rutkowskap

  80,321,402 Unikalnych wizyt