Portal Nauczycieli Przedszkola wykorzystuje pliki cookies - dowiedz się więcej ...

Zasobnik
* Ankiety, kwestionariusze
* Awans zawodowy
* Dekoracje
* Diagnoza
* Dla dyrektorów
* Do pracy z dziećmi
* Inscenizacje
* Inne
* Karty pracy
* Obserwacje
* Oligofrenopedagogika
* Origami
* Plany pracy
* Praca indywidualna
* Prezentacje
* Programy
* Publikacje
* Scenariusze
* Scenariusze uroczystości
* Wiosenne
* Letnie
* Jesienne
* Zimowe
* Wielkanocne
* Bożonarodzeniowe
* Pasowanie na przedszkolaka
* Pasowanie na starszaka
* Dzień mamy i taty
* Dzień babci i dziadka
* Pożegnanie przedszkola
* Inne
* Rozporządzenie
* Etapy
* Powołanie zespołu
* Dla rodziców
* KIP-szablon
* IPET-szablon
* IPET 1
* IPET 2
* IPET 3
* IPET 4
* IPET 5
* IPET 6
* IPET 7
* IPET 8
* IPET 9
* Inwentarz osobowości
* Dysleksja
* Arkusz obserwacji zachowań dziecka
* Karta badania
* Badanie lateralizacji
* Aktywność intelektualna
* Scenariusz 1
* Scenariusz - 5l
* Scenariusz 3
* Scenariusz - 4l
* Upominki
* "Wielka gra"
* Scenariusz 3-4l
* Dla babci i dziadka - żłobkowe
* Dla babci i dziadka - żłobkowe
* Dla babci i dziadka - żłobkowe
* Dla babci i dziadka - żłobkowe
* Zaproszenia 1
* Zaproszenia 2
* Zaproszenia 3
* Zaproszenia 4
* Kalendarz
* Opowiadanie - "Babcia..."
* Gdyby babcia miała wąsy
* Scenariusz 6
* Scenariusz 7
* Scenariusz - 4l
* Dzień Babci i Dziadka
* Dla babci i dziadka
* Prezenty dla babci i dziadka
* Prezenty dla babci i dziadka
* Dzień babci i dziadka
* Choinka 1
* Choinka 2
* Ogólnie
* Arkusz obserwacji zachowań
* Scenariusz rozmowy
* Zabawy rozwijające emocjonalność
* Zabawy I
* Zabawy II
* Zabawy III
* Zabawy IV
* Scenariusze
* Balowe konkursy
* Festynowe konkursy
* Andrzejkowe wróżby
* Propozycje świąteczne
* świąteczny nastrój
* śpiewająca choinka
* Choinka od ...
* Choinka
* świąteczna choinka
* Choinka
* Kartki świąteczne
* Jasełka dla 3-4 latków
* Baśń o narodzinach
* Jasełka dla 3-4 latków
* Przedstawienie Jasełkowe
* Tradycje i obrazki
* Jasełka po śląsku
* Dekoracje jesienne
* Dekoracje zimowe
* Dekoracje wielkanocne
* Kartki wielkanocne
* Dekoracje letnie
* Dekoracje inne
* Dekoracje z konkursu jesiennego
* Dekoracje różne
* święto rodziny
* Upominki I
* Czar dla mamy
* Dobra to chatka...
* Zaproszenie I
* Zaproszenie II
* Zaproszenie III
* Zaproszenie IV
* Dzień Mamy i Taty
* Festyn dla rodziców
* Calineczka
* Dzień Mamy i Taty
* Moja rodzina
* Dzień Mamy i Taty
* Rodzina wspólnotą dialogu
* Mamo i Tato
* Dzień Mamy i Taty
* Moja rodzina
* Spotkanie z rodzicami
* Kwiaty dla Mamy
* Kwiaty na pudełko
* Dzień Matki
* Dzień rodziny
* Dzień Mamy i Taty
* Dzień mamy i taty
* Teatrzyk dla Mamy i Taty
* Upominki II
* Upominki III
* Pomysły na upominki
* Koszyczek 1
* Koszyczek 2
* Karty pracy
* Okienne dekoracje
* Do dekoracji
* Gazetka wielkanocna 1
* Gazetka wielkanocna 2
* Dekoracje okienne 1
* Dekoracje okienne 2
* Dekoracje okienne 3
* Dekoracje okienne 4
* Przedstawienie wielkanocne
* Koszyczki różne
* Koszyk i szablon
* Wieziemy tu kogucika
* Dekoracje
* Wiadomości ogólne
* Karty pracy
* Moje pomoce
* Plany pracy
* Karty pracy 3 - 4 l
* Moje wiersze
* Moje książki
* Scenariusze z nnj
* Moja publikacja
* Adaptacyjne
* Rożne
* Paluszkowe
* Relaksujące
* Stymulujące twórczą aktywność matematyczną
* Stymulujące twórczą aktywność matematyczną II
* Tradycyjne
* Matematyczne
* Tradycyjne II
* Rozwijające inteligencję emocjonalną
* Nadesłane I
* Nadesłane II
* Nadesłane III
* Nadesłane IV
* Kącik plastyczny
* Techniki plastyczne
* Prace plastyczne
* Origami
* Kiermasze świąteczne
* Dekoracje świąteczne
* Upominki I
* Upominki II
* Upominki III
* Prace jesienne
* Prace świąteczno-zimowe
* Kółko plastyczne
* Scenariusze
* Kącik muzyczny
* Formy działalności muzycznej
* Metoda Orffa
* Metoda Batii Strauss
* Niekonwencjonalne instrumenty muzyczne
* Aktywne słuchanie muzyki wg Marii T.
* Scenariusze
* Kącik matematyczny
* Zabawy stymulujące twórczą aktywność matematyczną I
* Zabawy stymulujące twórczą aktywność matematyczną II
* Zabawy matematyczne
* Scenariusze matematyczne
* Hiszpański bez tajemnic
* Język angielski
* Ogólnie
* Zdjęcia z kącika
* Karty pracy
* Propozycje zabaw
* Korespondencja
* Scenariusze
* Kącik teatralny
* Kabaret na jednej nodze
* Kopciuszek
* Królewna śnieżka
* Zwierzęta pociągowe
* Jaś i Małgosia
* Duch Bolibrzuch
* Duch Lekkoduch
* Adaś i Ewa
* Rezerwat śledzi
* Kącik przyrody
* Ekologia
* Scenariusze ekologiczne
* Zabawy badawcze
* Scenariusze przyrodnicze
* Inne pomysły
* Ogólnie
* Zdjęcia z kącika
* Propozycje zabaw
* Scenariusze zajęć
* Metody ćwiczeń
* Metoda Kniesow
* Metoda R. Labana
* Metoda W. Sherborne
* Scenariusze
* Zadania dla 3 latków
* Zadania dla 4 latków
* Zadania dla 5 latków
* Zadania dla 6 latków
* Ogólnie
* Muzykoterapia
* Planowanie roczne
* Informacje ogólne
* Ćwiczenia
* Zabawy zimowe
* Kącik logopedyczny
* Ćwiczenia ortofoniczne
* Piosenki ortofoniczne
* Gimnastyka buzi i języka
* Wspomaganie rozwoju mowy dziecka
* Surdologopedia-konspekt
* Logopedyczne co nieco
* Test badający wymowę
* Oligofrenopedagogika I cz.
* Oligofrenopedagogika II cz.
* Oligofrenopedagogika III cz.
* Oligofrenologopedia
* Surdopedagogika
* Pojęcia ogólne
* Upośledzenie umysłowe
* Metoda Felicji Affolter
* Metoda Finger Painting
* Logorytmika
* Autyzm
* Zespół Aspergera
* Gabinet - zdjęcia
* Planowanie pracy
* Konspekt zajęcia 1
* Konspekt zajęcia 2
* Konspekt zajęcia 3
* Moje pomoce
* Zabawy relaksujuce
* Sprawni i zdrowi ...
* Stymulacja polisensoryczna * Migające przedszkolaki
* Kinezjologia edukacyjna
* Metody nauki czytania
* Zagadki
* Scenariusze
* Diagnoza
* WDN
* Rebusy
* Wyliczanki
* Ćwiczenia graficzne
* O współpracy
* Kwestionariusz 1
* Ankieta 1
* Ankieta 2
* Kwestionariusz 2
* Prezentacja
* Podstawa programowa
* Plany pracy
* Program 1
* Program 2
* Program 3
* Europa w oczach...cz I
* Europa w oczach...cz II
* Europa w oczach...cz III
* Z myszką...cz I
* Z myszką...cz II
* Słucham, mówię...cz. I
* Słucham, mówię...cz. II
* Słucham, mówię...III
* Program współpracy...cz. I
* Program współpracy...cz. II
* Dobro i zło cz I
* Dobro i zło cz. II
* Dobro i zło cz. III
* Żyj w zgodzie...cz I
* Żyj w zgodzie...cz II
* Żyj w zgodzie...cz III
* Żyj w zgodzie...cz IV
* Żyj w zgodzie...cz V
* Żyj w zgodzie...cz VI
* Wychowanie zdrowotne cz I
* Wychowanie zdrowotne cz II
* Nadesłane przez @dipsi
* Nadesłane przez @ahawa
* Nadesłane przez @ASIOCZEK
* Nadesłane przez użytkowników
* Wiadomości ogólne
* Sprawozdanie 1
* Sprawozdanie 2
* Sprawozdanie 3
* Diagnoza nauczyciela
* Program naprawczy
* Sprawozdanie
* Turniej wiedzy
* Prezentacja PPS
* Komentarz
* W skrócie
* Pasowanie na przedszkolaka
* Andrzejki
* Urodziny Kubusia
* Pasowanie na starszaka
* Dzień niepodległości
* Pasowanie na przedszkolaka
* Pożegnanie 5 latków
* Pasowanie
* Pożegnanie przedszkola
* Pożegnanie zerówki
* Zakończenie roku szkolnego
* Pożegnanie przedszkola
* Dzień nauczyciela
* Pożegnanie 6 latków
* Dzień teatru w przedszkolu
* Dzień kobiet
* Zakończenie przedszkola
* Ogólnie
* Bajka psychoedukacyjna
* Bajka relaksacyjna
* Bajka terapeutyczna
* Bajka psychoterapeutyczna
* Poznajemy Grecję
* Zabawy cz I
* Zabawy cz II
* Plan na II - Maluszki
* Plan na II - Starszaki
* Plan na III - Maluszki
* Plan na III - Starszaki
* Plan na IV - Maluszki
* Plan na IV - Starszaki
* Plan na V - Maluszki
* Plan na V - Starszaki
* Prace dzieci
* Plan na VI - Maluszki
* Plan na VI - Starszaki
* Plan na IX - Maluszki
* Plan na IX - Starszaki
* Plan na X - Maluszki
* Plan na X - Starszaki
* Plan na XI - Maluszki
* Plan na XI - Starszaki
* Plan na XII - Starszaki
* Plan na XII - Maluszki
* Plan na I - Starszaki
* Plan na I - Maluszki
* Plan na I
* Plan na II
* Plan na III
* Plan na IV
* Plan na V
* Plan na VI
* Plan na VII
* Plan na XI
* Plan na XII
* Pożar w Plastelinkowie
* O królu Tomku i smoku Janku
* Wakacyjna przygoda Plastelinka

"Kłopot Krasnala"
"KŁOPOT KRASNALA"

(w oparciu o "Deszczowy król" teatrzyki dla dzieci D. Gellner)

Scenariusz przedstawienia na X KSTP.

Publiczne Przedszkole nr 9 w Kaliszu

Celem inscenizacji jest zachęcenie dzieci do szanowania i dbania o przyrodę.

Występują:
- żaba;
- jeż;
- krasnal;
- duszki;
- dzieci.

Scenografia: las, domek (drabina)

(pantomima- scenki dramowe, zaśmiecanie lasu)


DZIECKO: Nic tu nie ma. (wchodzi, rozgląda się, podnosi jakieś śmieci, puszkę zagląda do środka, rzuca i wybiega)

DZIECKO: Ale stare. (znajduje stare kapcie, ogląda i wyrzuca je)

DZIECI: ( wbiegają rozmawiają, śmieją się , oglądają gazetę i wyrzucają )

Wchodzi chłopiec z walizką. Rozgląda się. Obchodzi drabinę dookoła. W końcu przysiada na pieńku i rozpakowuje walizkę. Dzieci podglądają zza kulis. Po chwili wchodzą kolejno żaba i jeż, potem pozostałe dzieci.... Jeż i żaba zakładają materiał na drabinę tworząc w ten sposób dom się. Następnie ubierają maski na twarz i rękawiczki(żaby- zielone, jeż szare, duszki białe) Zaczyna się zabawa w teatr.

KRASNAL: Jaka dziwna chatka. Ma już swoje latka. Brudna, zaśmiecona przez ludzi nie oszczędzona.

DZIECI: Rech, rech, rech a to pech. (wychylają się zza kulis)

KRASNAL: Brudno wszędzie, w pokoiku kurz osiada na stoliku, w kącie leżą brudne buty...

DZIECI: Rech, rech, rech a to pech....

DZTECKO: Krasnal jest dzisiaj w złym humorze rozsiadł się i narzeka cały czas, aż zatyka uszy las.

KRASNAL: Nie pomylę chyba się, słuch mam doskonały (śpiewa piosenkę) najwyraźniej żabka mała, gdzieś tu zakumkała.

DZIECI: Kuma, kuma, kum (2X) (wbiegają i śpiewają)
Rade, rade, rade
rade, rade, rade, reks.

DZIECKO: Wyszła żaba z błota!

DZIECI: Rech, rech, rech a to pech...
ŻABA: Naszła mnie ochota na muszki w sosie własnym Tak mi burczy w brzuchu, że chyba już nie zasną.

DZIECI: Rech, rech, rech a to pech...

DZICI: I. Siedzi żabka pod kamykiem i przymierza koraliki, w loki wpięła by motylka, gdyby włosów kilka.
Ref: Wesoła, niewielka, zielona modelka w zielonych pończoszkach, w mokrych pantofelkach.

ŻABA: W stawie spałam przez zimę, miałam z błotka pierzynę spało mi się dobrze, śniło jeszcze lepiej. Ale co to? Nikogo tu nie widzę, czymże się pokrzepię?

DZIECI: Rech, rech, rech a to pech...

ŻABA: Dosyć tego zamieszania, muszę poszukać wiosennego śniadania.

DZIECI: I. Biegnie więc, biegnie więc, biegnie ile tchu (piosenka) może tam znajdzie coś, a może to tu? Wkoło szmer, wkoło szum, coś tam stuka wciąż coś tu jest obok niej, czy to smok, czy to wąż?
Ref: A to jeż jak piłka, cały w burych szpilkach a to jeż jak kulka, cały w liści piórkach.

JEŻ: Kto mnie budzi? Czy już wiosna? Widzę trawa już urosła. Witam panią, pani żabo!

ŻABA: Już mi słabo.
Proszę mnie oszczędzić jeżu i nie zjadać mnie.
Byłam na zimowej diecie, byłoby ci po mnie źle...

DZIECI: Rech, rech, rech a to pech...

JEŻ: Dobrze, nie zjem dziś waszmości, widzę przecież same kości.
Pójdźmy zatem coś poszukać, bo mi w brzuszku zacznie stukać.

JEŻ: Witamy pana. Jakże pan zapracowany z rana.

KRASNAL: Muszę odejść stąd niestety, więc pakuję powolutku czapki, szale, siwą brodę
patrzeć na to już nie mogę.

JEŻ: Ale na co drogi panie?

KRASNAL: Na to lasu zaśmiecanie. Tu papierki, tam obierki.

JEŻ: W trawie pełno szkła.

KRASNAL: Aż się mrówka skaleczyła, kiedy tędy wczoraj szła.

DZIECI: Rech, rech, rech....

KRASNAL: Czy nie wiedzą tego dzieci, że w lesie się nie śmieci!

ADA: Trawa wszędzie wygnieciona.

NADIA. Tu papier, tam puszka rzucona!

KRASNAL: Spójrzcie, proszę drogie dzieci, ile tutaj leży śmieci.

NATALKA: Jaki brud i nieporządek.

]EŻ: Gdzie tu rozum, gdzie rozsądek?

ŻABA: My też przyszliśmy ze skargą na ludzi,
i na tych małych i tych całkiem dużych!

JEŻ: Żadnej żabie to nie służy
gdy brudna woda jest w kałuży! Dzieci śmieci tam wrzuciły i wodę zabrudziły!

KRASNAL: I. Sprzątać las, sprzątać las!
Bo już wiosny nadszedł czas.
Huk roboty tu i tam, ale wiosna ufa nam.

DZIECI: Ref: Skrzat się nie wstydzi pracy
Skrzat się gorliwie krząta
Wór śmieci pełen taszczy z każdego lasu kąta.

Sprzątać las, sprzątać las!....



KRASNAL: Już mam dosyć tego sprzątania ciągłego.

ŻABA: Oj krasnalu nie narzekaj.
Siądź pod drzewkiem i poczekaj. Zaraz się tu naradzimy, Coś na pewno wymyślimy.

JEŻ: Mamy pomysł krasnoludku!
Żyją w lesie małe duszki, które czyszczą leśne dróżki

ŻABA: Mają miotły i szufelki i do pracy zapał wielki.

WSZYSCY: Duszki, duszki!!!

ANTONI: Jesteśmy!

WERONIKA: Słuchamy!

JULIA: Czy w czymś pomóc mamy?

ŻABA: Przyfrunęliście w sam raz. Pomożecie nam posprzątać las.

DZIECI: Ref. Duszki, duszki, duszki leśne
Wstają co dzień bardzo wcześnie i ziewając raz po raz zaczynają sprzątać las.

I. Gdy ktoś czasem w lesie śmieci duszek zaraz za nim leci zaraz siada mu na ręce, grzecznie prosi nie śmieć więcej

KRASNAL: O jak tu ładnie.
Porządkowanie szło wam składnie.
Dziękuję wam kochani, jesteście w pracy niezrównani.

JEŻ: Teraz pięknie tu i czysto, sami zrobiliście wszystko.



DUSZKI: Zieleń, trawa, żółte słońce (śpiewają refren piosenki )
DZIECI: Wszystko wokół jest pachnące.
JEŻ I ŻABA Czysta wada i powietrze
KRASNAL: Czysto w lesie jest nareszcie.

KRASNAL: KOCHANE DZIECI NA CAŁYM ŚWIECIE!

ŻABA: NIE DEPCZCIE TRAWY!

JEŻ: NIE RÓBCIE WRZAWY!

NADIA: GAŁĘZI NIE ŁAMCIE!

ADA: ŚMIECI DO KOSZA WRZUCAJCIE!

WSZYSCY: Jeśli nie wiesz, co masz robić, by przyrodę piękną chronić, (piosenka)
to posprzątaj wszystkie śmieci, bo to robią nawet dzieci.

Jeśli jeszcze są pytania, to z pewnością się zabrania środowiska zanieczyszczać, to rzecz chyba oczywista.

JEŻ: Te prośby do Was zanosimy i o spełnienie ich prosimy.

WSZYSCY: I zupełnie tak na koniec, wszystkim wkoło głośno powiedz, (piosenka)
aby lasy szanowali i już ich nie zaśmiecali.


Opracowała Sylwia Przybylska
Komentarze
Brak dodanych komentarzy. Może czas dodać swój?

Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.

Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?

Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło

Prawo

Księgarenka
Książki pedagogiczne
Czasopisma pedagogiczne

Antykwariat
Pedagogiczne - sprzedam
Pedagogiczne - kupię
Różne - sprzedam
Różne - kupię

Relaks
* Strona 1

Aktualnie online
» Gości online: 6

» Użytkowników online: 0

» Łącznie użytkowników: 59,347
» Najnowszy użytkownik: MonikaNatalia10041

  70,324,290 Unikalnych wizyt