|
Zasobnik |
|
|
|
"Nasze wyspy szczęśliwe" |
|
| Temat zajęcia: "Nasze wyspy szczęśliwe"
Cele operacyjne: dzieci nabywają zdolności przekazywania słowami i rysunkami tego, jak mógłby wyglądać i być odczuwany szczęśliwy świat, budują swój system wartości, współdziałają z rówieśnikami podczas wykonywania pracy plastycznej, potrafią odpowiedzieć na proste pytania, odczuwają nastrój, swobodnie improwizują na tle muzyki ruchowo i plastycznie.
Środki dydaktyczne: plakietki- chmurki w 3 kolorach, ilustracja do wiersza "Dyzio-Marzyciel", ilustracje wysp, obrazy impresjonistów, pudło z aksamitem i sztywnym materiałem, duże arkusze papieru, podkłady muzyczne- "Grek Zorba", "Dla Elizy", "Klanza"
PRZEBIEG ZAJĘCIA:
I. WSTĘP
Zabawa integracyjna "Chodźcie do koła".
Dzieci wybierają plakietki-chmurki.
Podanie celu zajęcia.
-Jaka jest późna jesień?
-Co czujecie, kiedy za oknem jest szaro, ponuro?
-Co można robić w smutny, szary dzień?
-A może spróbujemy pomarzyć?
II. ROZWINIĘCIE
Recytacja wiersza "Dyzio-Marzyciel" na tle muzyki
-Czy możliwe są do spełnienia marzenia Dyzia?
-Czy wymyślone w bajkach krainy są prawdziwe?
-Co może być prawdą, a co nie?
Zaproszenie do bajkowej krainy szczęścia, na Wyspy Szczęśliwe.
- Co to jest wyspa?
-Jakie muszą być wyspy, żeby nazwać je szczęśliwymi?
-Kiedy wy czujecie się szczęśliwi?
-Co chcielibyście zabrać na Szczęśliwe Wyspy?
-Kogo byście na takie wyspy zabrali?
Rysowanie i malowanie Wysp Szczęśliwych - podział na zespoły wg koloru chmurek ( na tle piosenki "Pomaluję cały świat")
-Dlaczego wasza wyspa jest miejscem miłym i szczęśliwym?
Obrazy sławnych impresjonistów o różnym nastroju.
-Które obrazy powodują, że czujecie się dobrze,
szczęśliwie?
-Zaznaczcie je słoneczkiem.
-Które są smutne?
-Zaznaczcie je chmurką.
-Dlaczego dokonaliście takiego wyboru?
Pudła z aksamitem i sztywną tkaniną.
-Co czujecie dotykając tkanin?
Jak nazwiecie krainę, do której teraz was zapraszam?
"Dla Elizy" L. van Beethovena- wrażenia słuchowe wzmocnione wrażeniami zapachowymi (kadzidełka)
-Co czuliście podczas wyprawy do tej krainy?
-Jak ją nazwiecie?
Zapraszam was na inne czarodziejskie wyspy. Spróbujcie poruszać się po tych wyspach- SPRĘŻYNOWA, KLEJOWA, LODOWA, PTASIA, WICHROWA- Dzieci poruszają się na tle muzyki wg własnej inwencji.
Zakończcie moją wypowiedź:
Miejsce szczęśliwe, to miejsce w którym.........
II. ZAKOŃCZENIE
I to już koniec naszej wyprawy. Jeśli podobała wam się nasza zabawa przyklejcie niebieską chmurkę na obrazku z wyspą, jeśli nie czuliście się szczęśliwi i bezpieczni, wasza chmurka będzie czarna.
A teraz pożegnamy się wszyscy piosenką- "Walczyk bujany-
zabawa integracyjna.
nauczyciel prowadzący: Małgorzata Jamroziak
|
|
|
|
|
Komentarze |
|
|
Brak dodanych komentarzy. Może czas dodać swój?
| |
|
Dodaj komentarz |
|
|
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
| |
|
Oceny |
|
|
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.
Brak ocen. Może czas dodać swoją?
| |
|
|
Logowanie |
|
|
Prawo |
|
|
Księgarenka |
|
|
Relaks |
|
|
Aktualnie online |
|
|
· Gości online: 5
· Użytkowników online: 0
· Łącznie użytkowników: 59,897
· Najnowszy użytkownik: dorissosw
| |
|
© by PORTAL NAUCZYCIELI PRZEDSZKOLA, 2006-2024Polityka prywatności
Portalu Nauczycieli Przedszkola
Prawa autorskie do zamieszczonych w Portalu Nauczycieli Przedszkola materiałów należą w
całości do ich twórców i autorów. Można z nich korzystać. Nie wolno ich podpisywać własnym nazwiskiem oraz
publikować i sprzedawać.
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
begonias Theme by is_m@il
|